Prosím o radu
Hanka
Dobrý den, v rodině se mi objevil problém, kdy začal jeden z členů užívat pervitin, již ho užívá nitrožilně. Žije v okrese Bruntál v rodinném domě se svou matkou, která je již zoufalá. Jeho chování je dle mého názoru již nebezpečné i pro okolí, mívá časté halucinace, které jsou opravdu nebezpečné. Potřebovala bych poradit na koho bychom se mohli obrátit v tomto kraji (Bruntál, Krnov, Opava)s pomoci jeho, ale také na koho by se mohla obrátit jeho matka, která si neví také rady. Moc děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro rodinu náročná situace. Určitě Vám mohu doporučit kontakty, kam by se dotyčný mohl obrátit a kam by se mohla zajít poradit i maminka. Otázkou je, nakolik si je dotyčný vědom svého problému a zda má zájem ho nějak řešit... pokud ne, bude to asi dosti složité. Nicméně i v případě, že on zájem o pomoc mít nebude, rozhodně by se měla zajít o situaci poradit jeho matka. Získala by potřebné informace, podporu, kterou jistě potřebuje, a mohla by probrat s někým z odborníků to, jak nejlépe postupovat, jak se k synovi chovat, jaká stanovit pravidla soužití...
Níže uvádím adresy na kontaktní centra pro uživatele drog. Kontaktní centra nabízejí poradenství a pomoc jak uživatelům drog, jednak těm, kteří s drogami přestat chtějí (pomoc se zprostředkováním léčby, poradenství), tak i těm, kteří se k tomu zatím neodhodlali (výměna injekčních stříkaček, informace a testování na infekční choroby, zdravotní ošetření...). Také poskytují poradenské služby pro rodiče a blízké závislých, takže kontakt může využít i maminka dotyčného. Služby jsou bezplatné a anonymní.
Přeji hodně štěstí.
Opava, Krizové a kontaktní centrum Pod slunečníkem
Hradecká 16, Opava, 746 01
telefon: 553718487
PhDr. Alena Nyklová
http://www.podslunecnikem.cz/
Krnov, Kontaktní centrum Krystal
Svatováclavská 7, Krnov, 794 01
telefon: 554620177
Martina Nováková, DiS.
http://www.krystalhelp.cz