Proč mi neodppovídáte?
rony
Dobrý den, už před Vánoci jsem poslal dotaz, potřebuju pomoc a nikdo mi neodpověděl. V diskusi jsem se našel ale odpověď chybí? Potřebuju pomoc, včera jsem měl zase stav, že jsem myslel, že vypustím duši... úplné sevření na prsou, strach, úzkost... :-((( proč mi neporadíte?! Posílám i dotaz, který jsem v prosinci zadával... už podruhé, stále mi nikdo neodpovídá... dávám ho do poznámky, už je tady v diskusi, ale bez odpovědi někoho z Vás, odborníků...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouváme za zpoždění s odpovědí, ale kolega psychiatr MUDr. Minařík, který obvykle odpovídá tento typ dotazů (především co se týče zmiňované medikace), není momentálně k dispozici, takže došlo ke zdržení a dotazu se nyní teda ujímám já, i když nejsem lékař, ale mám vzdělání v psychologii a speciální pedagogice.
Podle toho, co popisujete, se mi návštěva odborníka jeví jako rozumné řešení. Nedokážu takto přes internet posoudit, nakolik Vaše stavy souvisí s původním drogovým zážitkem. Nepopírám, že Vás silně poznamenal, ale spojitost mezi ním a současným stavem nemusí být zdaleka tak přímočará, jak se Vám může na první pohled jevit. Každopádně jsou pro Vás velkou zátěží, posuzujete je jako nebezpečné a zvládáte je zřejmě s vypětím sil, navíc se opakují čím dál častěji. Z toho, co jste napsal, se mi jako daleko významnější jeví pasáž... "kdy s něčím vnitřně nesouhlasím a to mě dostává pod vnitřní tlak". I podle ostatních věcí, které píšete, se mi zdá, že cítíte silnou potřebu mít svůj život pod kontrolou, resp. mít vše kolem sebe pod kontrolou a být s tím v souladu/souhlasu, čehož je leckdy v realitě pro nás všechny obtížné dosáhnout. Že si nedovolíte selhání, omyl, nesouhlas s něčím, s čím byste dle očekávání okolí souhlasit měl. Také se velmi bráníte tomu "otevírat starý přešlap", přestože ve vás vyvolává natolik silný pocit, že se bojíte smrti v důsledku téhle předchozí zkušenosti. A pak i banální "spouštěč" může uvolnit celou tuhle skrytou energii způsobem, který Vás tolik obtěžuje... a který se jeví jako nekontrolovatelný, ať už jde o paniku a úzkost nebo ten hněv. Možná se mýlím, přes internet se leccos opravdu špatně hodnotí, a možná se mnou nebudete třeba ve všem souhlasit. Nicméně sám víte, že bez odborné pomoci se Vám zřejmě neuleví... možná v tuto chvíli není ani tak na pořřadu dne medikace (i když to samozřejmě nevylučuji), ale především psychoterapeutická pomoc. Pokud mi napíšete, odkud jste a která větší města máte dostupná, pokusila bych se Vám najít nějaký vhodný kontakt na někoho z kolegů terapeutů. Zatím držím palce a ještě jednou se omlouvám za pozdní odpověď.