kombinace - dodatek
klona
...
nejedná se přímo o mě, ale o mou přítelkyni...jeden z léků má předepsaný od svého lékaře, se kterým jsem v kontaktu, ten R. jsem u ní našel a nevím kde ho sebrala,od tohoto lékaře ne, neví o tom, že o něm vím...ona si problémy nepřipouští, bohužel...má jen silnou potřebu se neustále něčím tlumit, řekl bych, že je schopna zkombinovat cokoliv...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Dodatek k předchozímu dotazu jste asi omylem zaslal dvakrát, navíc v poněkud odlišném znění, nicméně pokusím se zodpovědět na vaše dotazy. Pokud má přítelkyně diagnostikované depresivní stavy, což předpokládám při užívání Effectinu, tak není rozumné brát bez konzultace s lékařem další léky ovlivňující psychiku ani kouřit marihuanu, což je myslím zřejmé. Nicméně dle dostupných informací při současném užívání Effectinu a benzodiazepinů nedochází k nějakým závažným interakcím. K předávkování benzodiazepiny může dojít, pokud bude užívat nadměrné dávky Rivotrilu... současné užívání Effectinu na to nemá vliv. Předávkování Effectinem nepředpokládám, tam není pravděpodobné užívání vyšších než předepsaných dávek (užití vysokých dávek spíš vyvolá nevolnost než nějaký pozitivní efekt). Účinek konopných drog v kombinaci s výše uvedenými léky patrně zkoumán nebyl, ale vzhledem k potenciálu marihuany vyvolat či potencovat úzkostné stavy nepovažuji její užívání v průběhu léčby antidepresivy za moudré. Zlepšení stavu to rozhodně neprospívá. Zkuste s přítelkyní promluvit, zeptejte se ho, odkud a proč má ten Rivotril, zkuste mu zdůraznit, že to kouření marihuany se moc s léčbou deprese neslučuje... Pokud je ošetřující lékař Váš známý, tak to zkuste (ale s vědomím přítelkyně, nikoli za jeho zády) konzultovat a pokusit se najít nějaké řešení (změnu medikace, pokud se přítelkyně natolik necítí dobře, že má potřebu užívat Rivotril a marihuanu... nějakou formu psychoterapie...). Jestliže má potřebu se "něčím tlumit", tak to znamená, že se necítí dobře a asi by bylo potřeba o tom s ní mluvit, případně to sdělit lékaři. Také je možné, že se zde objevují jednak depresivní stavy a jednak závislost na Rivotrilu, popř. marihuaně a co je případně příčina a co následek. Ale to lze takto přes internet těžko posoudit. Přeji hodně štěstí.