PROSÍM O POMOC
kuli
PROSÍM POMOZTE MI.Jsem těhotná,když jsem sehnala peníze na potrat,šla jsem ke gynekologovi,ktery mi napsal doporučení na přerušení.V nemocnici mi řekli,že mi zákrok neprovedou,protože jsem 12+4dny.Prý mi udelají pouze ze zdravotních důvodů
jsem 12let závislá na pervitinu,krery si 6let aplikuji nitrožilně a téměř denně.Mám dvě děti,které má v péči moje matka.Jsem nakažená hepatitidouC a nemohu porodit dítě a starat se oněj.Nemám práci,ani pořádně kde bydlet.jsem ve 13týdnu,PROSÍM VÁS PORADTE CO MÁM DELAT

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve velmi obtížné situaci, kterou je navíc potřeba urychleně řešit. V tuto chvíli bych se určitě spojila s Vaším gynekologem, který by Vám měl v tomto ohledu poradit a bude vědět, jak s tím naložit, co je považováno za dostatečné zdravotní důvody pro přerušení těhotenství po 12 týdnu. Pokud by nastal nějaký problém, můžete se zkusit telefonicky obrátit na MUDr. Tomáše Bindera, gynekologa-porodníka z FN Motol nebo MUDr. Blanku Vavřinkovou z FN Motol, kteří se přímo zabývají problematikou těhotenství a užívání drog, kteří by jistě byli ochotní poradit, níže uvádím kontakt. Předpokládám, že Kontaktní centrum pro uživatele drog v Litoměřicích znáte, můžete požádat někoho z kolegů o asistenci - doprovod při návštěvě lékaře, pomoc s vyřizováním telefonátů, pokud byste měla pocit, že nejste schopná za současné situace s lékaři vše řešit a komunikovat. Pro jistotu uvádím i adresu a telefon na KC v Litoměřicích a také v Ústí n. L., pokud byste potřebovala.
Nejprve bych ale uvědomila Vašeho gynekologa a pokusila se to řešit s ním. Kdyžtak dejte vědět, jak to s Vámi vypadá a když by nastaly nějaké další potíže, tak bychom se je pokusily nějak vyřešit.
Prenatální poradna pro riziková těhotenství
FN Motol Praha
Tel.: 224 434 272
as. MUDr. Blanka Vavřinková, CSc.
as. MUDr. Tomáš Binder, CSc.
(péče o těhotné závislé na návykových látkách)
Litoměřice, Kontaktní centrum ČČK
Lidická 57, Litoměřice, 412 01
telefon: 728262683, 606229979
Bc. Jaroslav Papež
http://www.kclitomerice.cz
Ústí nad Labem, Kontaktní centrum pro drogově závislé
DRUG-OUT Klub, o.s.
Velká Hradební 47/13, Ústí nad Labem, 400 01
telefon: 475210626
Mgr. Radka Kobližková
http://www.drugout.cz