K Dotazu
Lucie
Dobry den,
Vite ja jsem ho nevidela jak s tim manipuluje,dela mi to za mymi zady a on nevi,ze ja to vim.Ze zacatku byl takovy zivejsi,sportoval a ted jenom bud spi a nebo je porad unaveny.Oci se mu lesknou.Tak jsem zacala trosku hledat a nasla jsem to, co jsem ani nechtela videt.Ale slysim ho v koupelne,jak si tam s tim hraje.Mate pravdu,tim ze si to nahriva.Kdyz uzival mariuhanu a skoncil s tim po deseti letech, tak jsem byla hodne rada a ted si nasel neco jineho a vubec se mi to nelibi.Nevim co mam delat a ja nemam stale odvahu se ho zeptat a trva to od lonskeho zari.
Dekuji Lucie

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy i to, že jste se zatím neodhodlala to s partnerem tak řešit. Bohužel podle všeho, co píšete, to skutečně vypadá, že má přítel problém s drogami a to patrně s heroinem. To, že jste zaznamenala změnu chování (dříve byl aktivní, sportoval, nyní je unavený, spavý), dělá cosi za Vašimi zády (zavírá se v koupelně, aby mohl užít drogu)... i nález sáčku s drogou a alobalu, který se skutečně při kouření heroinu takto používá, nemůže asi znamenat nic jiného. Pokud o tom ovšem s partnerem nepromluvíte, tak se situace nikam nepohne. On bude patrně brát drogu dál, s tím, že si bude myslet, že nic nevíte... a nebude mít určitě motivaci nic měnit, protože ho k tomu zatím nic nenutí. Jestliže to téma otevřete, tak to bude nejspíš nepříjemné, možná bude partner zapírat, tvrdit, že drogy nebere, případně vysvětlovat, že šlo o jednorázový experiment a že už s tím nic společného nemá... může samozřejmě zareagovat i jinak, může mu dojít, že by s tím mělo něco dělat. Ať to dopadne jakkoli, přítel bude vědět, že o tom víte a někam se situace posune a bude možné se od toho odrazit a přemýšlet o dalším postupu. Říkám si, zda je pro vás vztah s přítelem naplňující a uspokojivý, člověk, který bere heroin patrně moc do vztahu neinvestuje, tajením problému ohrožuje důvěru, která by měla ve vztahu panovat, nejspíš se objevují i jiné problémy (například finanční...). A pakliže se Vaše podezření potvrdí a přítel nebude chtít problém řešit, zda by nebylo na místě ze vztahu odejít... ale to asi předbíhám. Napadlo mě také, jestli by pro Vás třeba nebylo lepší si o tom nejprve s někým z odborníků promluvit osobně, dát si sama dohromady, jak to s partnerem máte, jak mu svoje podezření sdělit, jak se zachovat potom... jestliže z té konfrontace s ním máte takové obavy. Když byste mi napsala, odkud jste, mohla bych Vám nějaký vhodný kontakt na někoho z kolegů vyhledat. Zatím držím palce a pokud budete chtít, tak znovu napište.