opět pervitin
Ali
Dobrý den,
já se připojuji k dotazu tomia z 8.1.,jde mi v podstatě o stejný problém.Chtěla bych se zeptat jaké jsou konkrétní možnosti jak zvládnout situaci,jak zvládnout chutě.Jestli je vhodná nějaká trvalá medikace,nebo co vlastně dělat.Prosím neodpovídejte mi,ať jdu do kontaktního centra...Vím,kde je kontaktní centrum a že tam můžu jít.V tuto chvíli však bych chtěla dostat nějaké konkrétní informace odtud,pokud je to možné.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
moc toho o sobě nepíšete, netuším jak na tom zrovna v tuto chvíli jste. Zda již nějakou dobu abstinujete nebo zda se o to chystáte pokusit. Medikací se dá samozřejmě předejít nepříjemným psychickým i fyzickým prožitkům především po vysazení konkrétní drogy, zmírnit tak abstinnenčí syndrom. Také je možná medikace delšího charakteru na podporu psych.stavu, ale tu vždy určuje lékař, který musí nejdříve dotyčnou osobu vyšetřit. Těžko to hodnotit takto přes internet.
Samozřejmě platí obecně známé pravidlo, že pokud chce dotyčná osoba přestat užívat drogy, musí se v první řadě přestat stýkat s lidmi, kteří jsou k tomuto navázáni. Je dobré se zbavit i všech věcí ( u kterých to samozřejmě jde ), které by Vám drogové zážitky připomínali ( hudba, fotky, různé předměty... ). Neméně důležité je najít vhodné činnosti, které Vás zabaví, odvedou pozornost, je jedno co a každému pomáhá něco jiného ( úklid, turistika, výtvarné činnosti, sport, práce na zahradě, možností je plno...)...také je dobré mít někoho, s kým o tom můžete hovořit, nejlépe terapeuta, pokud tuto možnost prozatím odmítáte, tak alespoň kamarádku ( která nebere samozřejmě ).
,,Chutě" abstinenci provází, to je zcela neměnná záležitost. Je dobré, ale vědět, že to je stav, který stejně tak jako přišel = zase odejde a myslím, že i přes všechna nepříjemna, která s chutěmi souvisí, na ně ještě nikdo neumřel, což o konzumaci drog se říci nedá. Vydržte to ! S délkou abstinence se ,,chutě" objevují v delších intervalech a v mnohem slabší intenzitě. Postupně se s nimi naučíte pracovat a zacházet, s terapeutickou podporou byste všemu lépe a snadněji porozuměla. Zvažte to.
Pokud byste svůj postoj změnila a žádala nějaké kontakty, jsme tu pro Vás. Nebo se můžete sama podívat na www.drogy-info.cz .
Mějte se pěkně a přeji hodně sil ! Vydržte !
S pozdravem Markéta K.