Marihuana
magoo
Dobrý den, jednou za čas si zakouřím marihuanu a nechápu to, ale dostávám potom docela dost nepříjemné stavy (nálada se mi zhorší, cítím úzkost). Nevíte čím to může být? Někdy i dva dny po jointu se cítím divně, např. vůbec nevnímám co se děje, svět mi přijde strašně zvláštní a přijde mi že moje tělo ovládá někdo jiný (to se mi před hulením nestávalo).

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na každého účinkují konopné drogy trochu jinak. Obvykle se dostavují pocity příjemné, nicméně marihuana dokáže způsobit i úzkostné, nepříjemné pocity. Stavy, které popisujete, nejsou nijak výjimečné. Nemusí se dostavit při první intoxikaci, komplikace se mohou dostavit i později. Mohou se také dostavit jen někdy (zejména v případě, že si "zahulíte" a jste ve špatné náladě a/nebo ve špatném prostředí, s nevhodnými lidmi...). Pokud jste aktuálně v nějakém stresu, máte starosti a zakouříte si, může se stát, že se nepříjemná nálada a obavy pod vlivem marihuany prohloubí... Výjimečně se taky stává, že stav nezmizí s odezněním intoxikace, případně spontánně neodezní v průběhu následujících několika dní a pak je celkem na místě vyhledat psychiatrickou pomoc. Marihuana, stejně jako řada jiných drog, má potenciál vyvolat závažné psychické potíže trvalého rázu, i když se to stává zřídka. Podle toho, co popisujete, tak je pro Vás intoxikace nepříjemná, máte úzkosti, po dobu až dvou dnů po intoxikaci se necítíte dobře a provází Vás stavy nereálnosti světa, pocit, že někdo ovládá Vaše tělo... Myslím, že by stálo za úvahu s kouřením marihuany skončit. Zjevně Vám nedělá dobře a pokud budete s hulením pokračovat, je pravděpodobné, že se tyto stavy budou opakovat a horšit. Předpokládám, že nestojíte o to, aby se Vám rozjela nějaká duševní choroba... Tak na sebe buďte opatrný. Nevím, zda ty potíže, které jste uvedl, už odezněly, pokud ne, tak znovu napište a já bych se Vám pokusila vyhledat někoho z kolegů, za kým byste mohl zajít.