piko
drummzy
Piko berem už 4 rok, ale nepravidelne. Zozaciatku to uzivanie pika bolo najviac 2 krat do mesiaca... podla toho kedy bola party .. rok 2008 v lete som to prehnala trosku augustovy mesiac som davala skoro cely .. to som bola na intraku s kamratmi .. potom som sa vratila znova domov .. tak som davala po mesacnej pauze kazdy veekend .. uz mi to slo na nervy tak som prestala na cca 2mesiace.. ale potom zase znova.. moje veekendovky ...z nudy.. chodila som kade tade po svk za kamaratmi.. ako som zmaturovala isla som na pomaturitnu nadstavbu socialno-pravna cinnost.. v DK tam som nebrala vobec co som tam bola..:)ale po 2 mesiacoch som to zanechala .. zacala som pracovat .. a tak zase veekendovky potom sa mi naskytla moznost ist robit do svajciarska .. tak v aprily som odisla von a tam som mala zopar krat .. travu, kox aj piko .. ale nechcela som to brat dako extra tak .. raz za dva mesiace :) ani mi to dako nechybalo .. ale ako som prisla na svk .. v decembri tak ako keby som bola pažrava .. a vsetko chcela dobehnut .. tak to myslim ze mi je jedno ci si dam alebo nie .. som tu mesiac .. a kazdy veekend mam v nose to mate 5 veekendov .. len ma dost prekvapuje ze ja mavam pocity chuti na piko aj cez tyzden poslednu dobu .. ale vybavit si nejdem nema to zmysel zadny .. viem ze ked pojdem do svajciarska .. tak nebudem davat nic .. to je premna akoze maly detox .. ale na svk .. sa neviem udrzat .. a vzdy to musi byt .. myslite si ze je to aj koli ludom s ktorymi sa stretavam ??? a tiez mam zmatok v tom ci som zavisla .. alebo nie .. viem ze ciastocne som ale na liecienie to nieje ci ?? potrebujem daku radu jak sa tej chuti zbavit .. a vcera som neodolala nedalo sa ..bola chut ..:-/ ale, ah neviem ako to mam brat vsetko .. za odpoved dakujem :)) s pozdravom .. drummzy :)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, sama píšete, že jste se neudržela, i když jste asi hodně chtěla, a dala si. Takže nějaká závislost tam určitě bude. Kamarádi a okolí mají velký vliv na chutě a odhodlání nebrat. Jde o to, že na Slovensku máte jednodušší přístup k pervitinu, asi se také méně bojíte problémů, máte tam kamarády, kteří taky berou. To se pak těžko odolává. Proto Vám to jde ve Švýcarsku líp. Ptala jste se na léčbu - myslím, že by bylo zatím předčasné při víkendovém braní chodit někam na několik měsíců do léčebny. Aby se Vám ale podařilo odpoutat se od rizikových kamarádů a situací a přestat i s těi víkendovkami, mohla byste využít některé z ambulantních služeb. Tzn. docházet na konzultace např, 1x za týden, probrat vždy uplynulý týden, podívat se na to, kdy jste drogám odolala, kdy se Vám to naopak nepodařilo. Nevím, kde teď budete, jestli na Slovensku nebo ve Švýcarsku, ani tam by ale neměl být problém nějakou vhodnou službu najít, bývají dokonce zadarmo.