Nedostal jsem odpověď
Rony553
--- dobrý den, prosím o opětovné přeposlání dotazu.. můžete mi ho zaslat na (...) ---------------
text dotazu....
Rony
Dobrý den, vypozoroval jsem u sebe závažný problém se kterým bych chtěl něco podstatného udělat. Po delší odmlce od jednorázové špatné zkušenosti s drogou, jsem měl slabé psychické problémy, bral jsem cca rok ASENTRU s podporou NEUROLU a LEXAURINU. Snažil jsem se mít ty léky pod kontrolou a rozhodně na nich nebýt závislý, především na posledních dvou. Vypozoroval jsem ale, že se v posledních měsících dostávám do těžkých stavů, kdy s něčím vnitřně nesouhlasím a to mě dostává pod vnitřní tlak a nakonec propukne v záchvat hněvu. Ten dokážu kontrolovat abych nikomu neublížil, ale já sotva popadám dech a mám pocit, že jsem v danou chvíli zralý na infarkt, například při hádce se svojí partnerkou o banální záležitost. Většinou to skončí tím, že si vezmu \\\"pohotovostní\\\" lék, ale to rozhodně není řešení. Probouzím se i někdy s pocitem, že v dalších chvílích omdlím, že jsem nemocen a že moje \\\"chvilková\\\" nepříjemná zkušenost s drogou /pervitin - předávkování/ může skončit o několik let později mojí smrtí v reakci na silný stresový zážitek, který jsem si před 4 lety prožil a jež mě hluboce poznamenal. Nevím co si počít, zda znovu navštívit psychiatra /nerad bych znovu otevíral starý přešlap/ a podstoupit léčbu, každopádně vím, že potřebuji znovu pomoc. Techniky nalezené na internetu jsou pro mě neúčinné. Můj hněv opravdu hraničí s nebezpečnými stavy, navíc se perioda stává čím dál kratší např. 2-3 týdně. Děkuji za jakoukoli odbornou radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Dotaz jsme se zpožděním odpověděli až nyní. Omlouvám se za prodlevu a také za vymazání vaší e-mailové adresy z textu dotazu. Odpovědi přímo na e-mail nezasíláme. Vzhledem k tomu, že nezveřejňujeme kvůli možné identifikaci údaje tazatelů včetně e-mailu na veřejném webu (a váš e-mail by se v rámci textu dotazu na webu objevil, jakmile je dotaz zodpovězený, tak je na web vyvěšený), tak jsem ho vymazala.
Kopíruji odpověď, která je připojena k Vašemu dotazu, který jste zasílal jako poslední:
Zdravím Vás. Velice se omlouváme za zpoždění s odpovědí, ale kolega psychiatr MUDr. Minařík, který obvykle odpovídá tento typ dotazů (především co se týče zmiňované medikace), není momentálně k dispozici, takže došlo ke zdržení a dotazu se nyní teda ujímám já, i když nejsem lékař, ale mám vzdělání v psychologii a speciální pedagogice.
Podle toho, co popisujete, se mi návštěva odborníka jeví jako rozumné řešení. Nedokážu takto přes internet posoudit, nakolik Vaše stavy souvisí s původním drogovým zážitkem. Nepopírám, že Vás silně poznamenal, ale spojitost mezi ním a současným stavem nemusí být zdaleka tak přímočará, jak se Vám může na první pohled jevit. Každopádně jsou pro Vás velkou zátěží, posuzujete je jako nebezpečné a zvládáte je zřejmě s vypětím sil, navíc se opakují čím dál častěji. Z toho, co jste napsal, se mi jako daleko významnější jeví pasáž... "kdy s něčím vnitřně nesouhlasím a to mě dostává pod vnitřní tlak". I podle ostatních věcí, které píšete, se mi zdá, že cítíte silnou potřebu mít svůj život pod kontrolou, resp. mít vše kolem sebe pod kontrolou a být s tím v souladu/souhlasu, čehož je leckdy v realitě pro nás všechny obtížné dosáhnout. Že si nedovolíte selhání, omyl, nesouhlas s něčím, s čím byste dle očekávání okolí souhlasit měl. Také se velmi bráníte tomu "otevírat starý přešlap", přestože ve vás vyvolává natolik silný pocit, že se bojíte smrti v důsledku téhle předchozí zkušenosti. A pak i banální "spouštěč" může uvolnit celou tuhle skrytou energii způsobem, který Vás tolik obtěžuje... a který se jeví jako nekontrolovatelný. Možná se mýlím, přes internet se leccos opravdu špatně hodnotí, a možná se mnou nebudete třeba ve všem souhlasit. Nicméně sám víte, že bez odborné pomoci se Vám zřejmě neuleví... možná v tuto chvíli není ani tak na pořřadu dne medikace (i když to samozřejmě nevylučuji), ale především psychoterapeutická pomoc. Pokud mi napíšete, odkud jste a která větší města máte dostupná, pokusila bych se Vám najít nějaký vhodný kontakt na někoho z kolegů terapeutů. Zatím držím palce a ještě jednou se omlouvám za pozdní odpověď.