Opium
DANNY
Rodice mi rekly ze neni mozny byt tak mimo z travy a tak me donutily udelat si test na drogy ve kterem mi k memu prekvapeni ukazal ze jsem pozityvni na Opiaty a THC. Jak se mam v tomto pripade zachovat jestly-ze tomu mama veri a chce me dotahnout na odvikacku aj. dekuji Daniel

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
no, to je nepříjemné. Uvedl, jste že jste z Prahy, možná by rodiče mohli navštívit mou kolegyni, která se specializuje právě na práci s rodiči ( kontakt níže ). Možná by nějaké informace vzali lépe z úst odborníka, co říkáte ?
Co se týče testů, pokud to byl volně prodejný test na detekci z moči, není tam 100% spolehlivost, takže se doporučuje : pokud je tvrzení testované osoby v rozporu s výsledkem testu, je vhodné provést test další, v toxikologické laboratoři, který je 100%, ale také podstatně dražší ( detekce jedné látky 487,- )...takže : pokud by se rozbor prováděl na opiáty a THC bylo by to 2x 487,-Kč, nevím zda-li by rodiče toto byli schopni uhradit. Další věc je ta, že pokud je toto již několik dní stará záležitost, nemá asi smysl toto podstupovat, jelikož opiáty jsou detekovatelné v moči cca 2-3 dny...( spíše to uvádím pro případ, kdyby se něco podobného někdy opět stalo ). Také není nemožné, mít pozitivní test na opiáty např. po snězení makových buchet ( např. v terapeutických komuniatách se tyto potraviny nepodávají, aby se předešlo zbytečným nedorozuměním )...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM, o.s.
Školská 30
Praha 1
tel : 739-268 527, 284 824 234
e.mail : ctrnacta@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
web : www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR )
Veškeré služby poradny jsou bezplatné a nezávazné.
Ústřední toxikologická laboratoř
areál dětské kliniky 1.p. budova A2
Ke Karlovu 2
Praha 2
tel : 224 967 188
Vzorek moče lze přivést osobně nebo zaslat poštou spolu se žádankou od lékaře, stačí praktického. Výsledky jsou hotové cca do 10dní, příjdou k lékaři, který žádanku vystavil, u něj i pak probíhá úhrada.
Pokud Vás napadnou nějaké doplňující dotazy, klidně opět napište. Držím palce a´t to dobře dopadne, když budete mít chuť, můžete napsat jak se to vyvíjí.
S pozdravem Markéta K.