drogová závislosť
Jarka
Prosím vás o radu na koho sa obrátiť? Rada by som pomohla kamarátovi, ktorý berie drogy 6 rokov, má 26 rokov, je ženatý, ale žena od neho odišla. S prestávkami mesiac, dva, berie drogy. Neviem ako mu pomôcť. Prestať by chcel.
Ďakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel jsem až teď zjistila, že jsem Vám odpověděla na předchozí dotaz v podobném znění, v odpovědi jsem vás žádala o bližší informace, které uvádíte zde. Takže posílám upravenou odpověď a kontakt na odbornou pomoc v Žilině, kde uvádíte v poznámce, že kamarád žije. Znovu opakuji, že není moc pravděpodobné, že by se po šesti letech dostal z drog sám, lepší bude využít odbornou pomoc. Nemusí to znamenat nutně nástup do léčebny, ale aspoň ambulantní konzultaci, kde by mohl problém probrat, zjistit, jaké má možnosti, jaká léčba by pro něj byla nejvhodnější. Přeji hodně štěstí.
Centrum pre liečbu drogových závislostí Žilina
Považský Chlmec 278, 010 03 Žilina, 041 / 500 7690
(nevím ovšem, zda je možné v rámci tohoto zařízení absolvovat ambulantní léčbu nebo jen pobytovou, asi by bylo potřeba tam zavolat a zjistit si podrobnosti).
Informace o drogách, internetovou poradnu a další kontakty na Slovensku najdete na webu
http://www.infodrogy.sk/.