drogova zavislost
Kvašňovská
Prosím vás o radu. Môj kamarát má problémy s drogami 6 rokov, myslím, že momentálne berie pervitín, chcem mu pomôcť ale neviem ako. On sám je z toho nešťastný a hovorí, že sa z toho nikdy nedostane ale ja tomu neverím.
Kam by som sa mohla s ním obrátiť, za kým?
Ďakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamaráda starost a že byste mu ráda pomohla. Abych Vám ovšem mohla poskytnout nějakou konkrétnější odpověď, potřebovala bych o situaci vědět víc informací. Kolik je kamarádovi let, zda už má nějakou zkušenost s odbornou pomocí/léčbou, zda má nějaké další problémy související s drogami (v zaměstnání, právní potíže, zdravotní problémy...), jaké má zázemí. Šest let není krátká doba, není úplně pravděpodobné, že by se mu podařilo se z toho dostat sám, bez pomoci odborníků (i když to samozřejmě nevylučuji, jen to nebývá obvyklé a také snadné). Pokud by byl ochotný nějakou odbornou pomoc využít, tak by to mohl být první krok. Pokud ovšem sám nebude chtít s problémem nic dělat, tak Vy mu sama pomůžete dost těžko. Můžete mu doporučit obrátit se na odborníky, podpořit ho, případně ho na první setkání doprovodit. Napište mi, odkud jste (resp. odkud je kamarád) a já se pokusím vyhledat nějaké vhodné kontakty. Disponujeme i kontakty na zařízení na Slovensku, nutno říct, že jich center pro uživatele drog není v SR k dispozici zdaleka tolik jako v čechách, tak doufám, že najdeme něco, co bude pro kamaráda dostupné. Zatím přeji hodně štěstí.