drogy fuj
Petr
zdravím, potřebuji poradit. Je mi 23. Asi půl roku kouřím m. Změnilo mi toho hodně, poslouchám hip hop atp. No alespoň mám dobrou práci, takže se to dalo zvládat v práci kde jsem 14 hodin deně, jsem nehulil. Myslím, že jsem na dobré cestě přestat, ale sklo z koše jsem vytaoval snad už 1000x. Do kolen mě sráží, že můj nejlepší přítel bere perník a 4 roky hodně hulí. Znám ho od mala a nechci se ho jen tak vzdát. Vidíme se tak 1-2x za týden. Spolu se o tom nebavíme, nikdy jsem se ho na to ani neptal jakoby to bylo za pomyslnou zdí, ale poznám to na něm. Jeho chování je jinší. Pořád jen spí a nedělá skoro nic. Má zázemí, rodinu a chodí do školy akortát má před sebou maturitu, pochybuji, ovšem že to takto zvládne. Pomoci mu ani moc nechci, má spoustu kámošů huličů a nejspíše i těch co mu ,,ukázali,, co to je pervitin. Mám možnost s tím něco udělat, protože vím o místě kde nejspíše pervitin vyrábějí. Bere ho tak 2x do měsíce. Vždy to poznám když za mě dokončuje věty atp. Štve mě to, ale napadá mě akorát tak policie. Co myslíte, podle mě by se spíše přestal bavit semnou, kdybych mu něco říkal proti tomu co dělá.
A druhý problém je můj. Potkal jsem holku je jí 19. Kouří m asi rok a je alkoholička. Sama říkala, že m není droga jen thc. V duchu se tomu směji. Ale je to těžké, potkal jsem konečně holku... sice jsme spolu hulili, ale došlo k jisté věci. Ona tvrdí, že hulí kvalitní m z města. No já tvrdím, že mi něco dávala do hulení a já jsem jí pak řekl snad úplně všechno na co se ptala. Mislím, že semnou manipulovala. Měl jsem v puse po hulení nějakou tekutinu, co si pamatuji tak bez chuti. Nevíte prosím o tom něco. S osobou jsem stratil kontakt. Ale tohle se nestalo jednou. Nakonec jsem na vše zapoměl a zase jsem ji potkal. Ale 3 dny hulíme m a pak zase večer to na mě vybalí... Srdce mi bušilo a ruce klepali. Nevím o co se jedná proto mě to štve, nechci to! Když jsem byl s ní tak vše šlo z kopce. Prosím o nějakou odpověď dost by mi to pomohlo. Tuto osobu už nikdy potkat nechci a nepotkám! Ale nechci žít s myšlenkou,ž e něco podbné dělá druhým. Jsem si jistý v tom co píšu, prosím o názor.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
ve Vašem psaní je plno dotazů, dost chaoticky popsaných, ne úplně se mi ve Vašem psaní orientuje, ale budu se snažit...
Tak nejdříve zmiňujete obavu o kamaráda. Dlouhodobé užívání marihuany + konzumace pervitinu nevěstí rozhodně nic dobrého, pokud bude kamarád v tomto pokračovat, nezbude Vám nic jiného, než se s touto skutečností smířit. Rozhodně bych ve Vašem případě vypustila možnost radikálního řešení s pomocí policie, sám jste uživatel nelegální drogy, na to nezapomínejte. Tímto plynule navazuji na názor Vaší kamarádky, která si myslí, že marihuana není droga. Je to droga a znova opakuji nelegální droga. Její konzuamce přináší sebou vždy široké spektrum rizik ( zdravorní potíže, psychické potíže, sociální a v neposlední řadě i právní ), takže se mějte napozoru a myslím, že byste měl zvážit, zda ve Vašem životě neudělat nějaké změny. Protože pokud budete v tomto stylu pokračovat, nesmíte se pak divit, že budete potkávat různé lidi s různými ,,pohnutkami"...těžko říci co se událo s dotyčnou dívkou, těžko se tyto záležitosti objektivně hodnotí přes internet...
Buďte opatrný !
S pozdravem M.K.