POMOC
Lenka
S pritelem jsem se seznamila pred 4 roky,nas vztah byl normalni. Ale poslednich pul roku se to zacalo bortit, pritel prisel o praci a nasledovne uhaneni uverovych spolecnosti nebylo take nic moc. Prisla na to,ze se dal dohromady s holkou,ktera se asi tak 12 let pohybuje v tomto podsveti.Uz ma za sebou nekolik leceni.A je samozrejme zavisla.Problem mel jiz v minulosti.Odstehoval se i s ni mimo nasi obec a pohybuji se okolo nej dosti divni lide.Nechci ho nechat,aby dopadl zle. Poradte prosim diky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lenko,
chápu, že Vám osud bývalého přítele není lhostejný, ale bohužel, pokud on sám nebude cítit potřebu se svou situací něco udělat, težko to někdo bude dělat za něj i kdyby jste sebevíce chtěla.
Samotná konzumace psychotropních látek není trestným činem a léčba závislosti je záležitostí zcela dobrovolnou. Je založena především na motivaci dotyčné závislé osoby a na spolupráci, takže i kdyby se nějakým způsobem podařilo přítele hospitalizovat a on sám to tak necítil - ztrácí to na významu. Spolupráce je prvotní předpoklad, bez toho to nejde...
Pokud mi napíšete odkud jste ( lépe města, která jsou v dobré dostupnosti ), můžu Vám vyhledat a doporučit odborné zařízení, které můžete navštívit Vy a osobně se poradit co byste v tuto chvíli mohla pro přítele udělat, potažmo pro sebe, aby Vás celá situace tolik netížila. Nemusíte se obávat, poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby jsou nezávazné, bezplatné a mohou být i anonymní.
Zatím se mějte pěkně a napište.
S pozdravem Markéta K.