Zoufalý otec
elitedriver
Dobrý den,tak nás to postihlo také a nevíme,co s tím.22letá dcera patrně fetuje.Poté,co jí z kabelky vypadly inj.stříkačky a jiné nádobíčko,nám sdělila,že je plnoletá a může si dělat,co chce.Bývá třeba týden pryč a pak se špinavá a ospalá vrátí a dokáže spát 40 hodin v kuse,jindy zase mluví tak rychle a zmateně,že jí nerozumíme ani pozdrav,neustále opakuje již řečené,zvláštně kroutí pusou a je hrozně roztěkaná,rychle zhubla,nyní zase tloustne.Z bytu už nám zmizelo všechno zlato,nějaké peníze,samozřejmě o ničem neví,takže jsme si pořídili trezor a bojíme se opustit byt i na víkend.Vpichy jsme žádné nenašli-resp.nebyla příležitost ji prohlédnout ale snad existuje někdo či něco na zodpovězení našich otázek,příp.pomoc?? Jsme z Prahy.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
podle Vašeho popisu se bohužel opravdu zdá, že dcera užívá drogy. Nejspíš půjde - podle vnějších projevů - o pervitin, možná kombinovaný s něčím dalším. Po něm jsou lidé obvykle zrychlení, mluví překotně, jsou agresivní, pak zas i několik dní spí. Hubnou, jsou zanedbaní, nic jiného je nezajímá. Domluva s takovým dítětem je těžká. Je teď naprosto pod nadvládou drogy a nedá se čekat, že by v téhle fázi něco přiznala nebo dodržela nějaké dohody. Pro rodinu je to obrovská zátěž, nemluvě vůbec o strachu, který o dceru jistě máte. Proto by bylo nejlepší co nejrychleji kontaktovat odbornou pomoc a zajít se poradit, jak s dcerou dál. Existuje mnoho dobrých rad a způsobů, jak situaci alespoň zlepšit, když ne hned úplně vyřešit, nemá ale smysl vypisovat obecné poučky po internetu, protože každý případ je hodně individuální. Je dobře, že situaci řešíte hned, jak jste se dopátrali, že jde o drogy. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit např. na poradnu pro rodiny závislých SANANIM, sídlící v Café Therapy, ve Školské ulici v centru (tel. +420 739 268 527, +420 284 824 234) nebo na další zařízení, která se závislostmi zabývají (Prev-centrum, Drop In atd.) - kontakt najdete na www.drogy-info.cz, v sekci mapa pomoci. Určitě neváhejte a dojděte se poradit co nejdříve. Pokud byste potřebovali jakékoli další informace, dejte vědět.