kokain-příležitostně
Lily
Dobrý den, s přítelem si v posledních 2 letech dáváme přibližně jednou za půl roku kokain. Jinak žádné drogy neberu, marihuanu si dám opravdu příložitostně a moc si v ní nelibuji. Stav po kokainu se mi líbí, ale rozhodně nechci být závislá, proto také dodržuji ten odstup mezi dávkami těch 6 měsíců. Myslíte si, že to lze takto praktikovat? Nebo je pravděpodobné, že se intervaly začnou snižovat? Myslím si, že mám silnou vůli, závisloti se bojím, přesto mi zatím toto vyhovuje. Děkuji moc za názor

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
toto je vždy velmi individuální a rozhodně toto nelze objektivně posoudit touto formou po internetu, k tomu je třeba především osobní kontakt a pohovor.
Nebudu Vám tvrdit, že každý kdo se někdy během svého života potká s nějakou drogou musí být na ní závislí, ale bohužel skutečnost je taková, že ve velké většině případů to dobře nekončí. Pokud si dáváte 6měsíční intervali je vzhedem k situaci určitě dobré, ale nikde nemáte zaručeno, že to takto bude fungovat vždycky. Jste poměrně mladá, nemůžete očekávat, že to za pár let bude také tak. Ani zvýšená obava o své zdraví Vám nezaručí, že Vás ochrání od závislosti. Ze své praxe znám uživatele, kteří se v minulosti obávali odběrů u lékaře a časem si velmi zdatně a bez potíží aplikovali intravenózně heroin a strach z jehel byl rázem pryč. Umím si představit, že společné zážitky s přítelem pod vlivem kokainu jsou pro Vás v tuto chvíli nějakým způsobem zajímavé, mějte ale na mysli, že jde stále o nelegální drogu a jejich užívání sebou vždy nese široké spektrum rizik a potíží ( sociální, zdravotní, psychické, právní, u kokainu i nemalé problémy finanční atd...)
Myslím, že tato rizika a především možné důsledky rozhodně nevyvažují chvilkové momenty ,,pohody", zkuste nad vším ještě řádně popřemýšlet a zvážit zda Vám to za to opravdu stojí...
Mějte se hezky, pokud by Vás něco ještě zajímalo, můžete se na nás opět obrátit.
S pozdravem Markéta K.