Pervitin a emocny stav
Clovek
Dobry den poradna. Chcel by som vas poprosit o radu ohladom emocneho stavu a pervitinom. Moja priatelka (21, sme spolu 3 mesiace) brala pred troma rokmi rok pervitin. Je inteligentna, bystra, cielavedoma, ale po emocnej stranke je to slabsie. Ako vravi ona, nevie co je to mat niekoho rad, nevie prijat darcek, pochvalu, nevie sa tesit ci uz z prijatia alebo obdarovania (nie len materialnymi vecami) - emocne / citovo je velmi oplostena. Doteraz nemala nikdy \"vazny\" (citovy) vztah, vzdy len fyzicky. Pre celkovy obraz musim spomenut, ze pochadza z rozbitej rodiny - v podstate od malicka vyrastala v detskom domove, cize si za svoj zivot okolo seba spravila taky kvazi ochranny mur. Mam relativne do hlbky nastudovane a odpozorovane z praxe ako funguju drogy (je to moje \"hobby\" - vzdelanie o drogach), ale neviem si poradit s tym, ci tento stav u nej moze byt trvaly alebo sa postupnym hladanim cesty k nej moze citovo / emocne prebudit. Bojim sa, ci ten pervitin nemohol sposobit trvalo nenavratnu zmenu a poprosil by som vas o vas nazor. Intenzita jej konzumacie bola asi 1 - 3x kazdy tyzden, niekedy menej, neviem presne odhadnut. Dakujem moc krat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pozorně jsem si pročítala Váš dotaz. Samozřejmě i konzumace drog se na emočním nastavení přítelkyně podepsalo a nese ,,svůj díl". Rozhodně, ale nedílnou součástí narušeného emočního prožívání je i skutečnost, že vyrůstala v disfunkční rodině a část děství strávila po Dětských domovech. Rozhodně to není pro Vás snadná situace a rozhodně ji nevyřešíme po internetu. Pokud by přítelkyně měla zájem ,,sama se sebou" něco udělat, myslím, že vhodně zvolenou psychoterapiíí by šlo docílit pozitivních změn, je to ale dlouhodobá záležitost a ne každý je schopen a ochoten tímto procesem projít.
Mějte se hezky. S pozdravem M.K.