prosím o radu
matka
Můj 21 letý syn, který má rodinu a dost náročnou práci na směny už několik let občas kouří marihuanu a tak 1x do měsíce pervitin. Moc nás to jako rodiče trápí a jeho přítelkyně nám to dává za vinu a požaduje, abychom byli na něj tvrdší. Vzhledem k tomu, že se k nám chová hezky a slušně a nebydlí už s námi, ale s rodinou, nepoznáme, kdy si co vzal. Máme ho moc rádi a chtěli bychom mu pomoct. Zařídili jsme mu návštěvu v RENARKONU, ale tam byl 2x a přestal. Máme pocit, že s tím ani skončit nechce, hledá v tom únik od reality.
Strašně tím trpíme a moc nás to bolí, když nám jeho přítelkyně oznámí, že si zase dal. Nevíme, jak dál, jsme zdrceni. Sám to nedokáže ovládnout, i když ví, že má od nás i od rodičů přítelkyně velkou podporu. Má malé dítě a nechceme, aby vyrůstalo v takovém prostředí.

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
situace, kterou prožíváte je vždy pro všechny zúčastněné neobyčejně náročná. Bohužel, pokud váš syn nechce svůj problém řešit, popřípadě si nějaký problém nepřipouští, nedá se s tím nic moc dělat.
Je však důležité si uvědomit, že i vy a jeho přítelkyně, stejně jako ostatní členové rodiny, sdílíte synovi problémy a sami si zasloužíte pomoc, nebo podporu. Bylo by tedy vhodné, kdybyste se i vy osobně obrátili na kontaktní centrum. Nakonec se může stát, že právě vaše aktivita, kdy se budete starat hlavně o sebe, jen tak mimochodem otevře vašemu synovi oči...
Hodně štěstí přeje
Pepa Šedivý