Závislost na marihuaně
Laryk
Dobrý den, máme s kamarádem kamaráda. Je nám všem 21. Kamarád hulí trávu ve větší míře už od 17ti let, v poslední době téměř každý den. Před pár lety jsme mu začali říkat, jak je tráva hnusná a vyjadřovali k ní neskrytý odpor a on se tím od nás na delší dobu dost odloučil. Potom jsme se zase zblížili ale takové věci jsme se už báli zkoušet, protože nám na něm dost záleží. V posledních měsícíh říká jak s tím chce přestat, jak mu to ničí školu, vztahy a všelico možné.. ale není schopný, vydrží to třeba jeden den a pak si zase zahulí.. my už opravdu nevíme co máme dělat.. přemýšleli jsme nad radikálním řešením, že mu dáme třeba vybrat mezi námi a trávou, ale bojíme se že je natolik závislí, že by si vybral trávu.. tak prosím poraĎte

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dávat kamarádovi na vybranou by asi nikomu moc nepomohlo. I když by on moc chtěl, stejně by mohl znovu selhat a zahulit si a vám by pak nezbylo, než svoji hrozbu vyplnit. Lepší by bylo podporovat ho v tom, že opravdu chce přestat. Trávit s ním víc času něčím jiným než hulením, mluvit s ním o tom, proč mu chybí, co mu dává, kde by to mohl hledat jinde. Ze všeho nejlepší by bylo, kdyby se obrátil na odborníka, pokud se mu nedaří přestat samotnému. Může jít jen o jednorázové popovídání, nebo pár opakovaných návštěv. Pokud už se rozhodl přestat, ppotřebuje jen dostat rady, jak na to. Těžko se ale předávají po internetu a už vůbec ne přes další osoby. Zkuste ho získat pro návštěvu nějakého ambulantního programu. Některé jsou i anonymní, můžete tam zajít s ním. Pokud byste potřebovaly poradit kam se obrátit, napište kde bydlíte, ráda Vám nějaké kontak´ty pošlu.