blbost
bob
přeju dobrý den chci se zeptat jestli můžu být nakažen pokud jsem si píchnul po kamarádovi perník ale pumpa byla tak pět hodin po použití a několikrát jsem jí propláchnul převařenou vodou: asi 10krát samozřejmně kamaárd by měl být v pořádku ale mám blbý pocit: jsem vůl a už to nikdy neudělám

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nakažený být bohužel můžete. Např. žloutenka typu B je velmi odolný virus. Pokud kamarád říká, že je v pořádku, nezbývá než doufat, že to tak opravdu je, a že Vás všechna ta nedokonalá opatření dohromady ochrání. Píšete, že jste propláchl stříkačku a jehlu pře vařenou vodou. Doufám, že nejen převařenou, ale hlavně horkou, to je důležité. V každém případě si na to dávejte velký pozor a za 6 měsíců si nechte udělat testy na HIV (tento virus ale nemá dlouhou životnost, takže pravděpodobnost nákazy je minimální), žloutenku typu B a C.