dotazy
bruno
Chci se zeptat, když budu s někým kdo užije LSD nebo lysohlavky a způsobí to u něj horortrip.Co mám dělat aby neublížil sobě nebo někomu jinému? Nebo jde nějak takovou halucinaci zastavit nebo zkratit?Přece jenom to musí být dost hrozné.A chci se ještě zeptat-je předavkování(myslím smrtelné) heroinem bolestivé?Nevím jestli mi to někdo řikal nebo jsem to někde četl, ale prý je to velmi bolestivé, ale když jsem nad tím přemyšlel došlo mi, že heroin by měl bolest tlumit.A ještě jaká je \"normální\" davka heroinu a jaká smrtelná? Moc děkuji za odpovědi a hezké Vánoce

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud se připletete k tomu, že má někdo "bad trip", je dobré především mu zabránit, aby užíval cokoli dalšího toxického, včetně alkoholu. Bohužel se nedá intoxikace příliš zkrátit. Nejlépe byste se ale měl postarat o to, aby takový člověk nebyl v nějakém nepříjemném a ohrožujícím prostředí, ale spíš se procházel nebo odpočíval na nějakém klidném místě. Neměl byste ho opouštět, ale být pokud možno stále s ním a uklidňovat ho. Pokud by byla situace neúnosná, pak zavolat záchranku. Když se něco takového stane, neměl by takový člověk halucinogeny dál užívat. Pravděpodobnost, že se bude situace opakovat, je dost velká.
Co se týče předávkování heroinem, neslyšela jsem nikdy, že by bylo bolestivé. Člověk upadne do bezvědomí, dojde k zástavě srdce a dechu.
Smrtelná dávka heroinu není dána jasně pro každého. Velmi záleží na toleranci (to co má léta závislý člověk jako běžnou dávku Vás při prvním užití zabije), kvalitě heroinu (velmi se liší čistota heroinu od různých zdrojů), dále také na způsobu aplikace (nejrizikovější je aplikace do žíly), věku,, tělesné kondici a konstituci atd. Proto když už někdo opravdu musí heroin vyzkoušet, je třeba začínat na malinké dávce a pokud možno ho kouřit. Jednoznačně nejlepší je ale samozřejmě vyhnout se mu úplně.