závislost na konopí
ida
Můj přítel, kterého znám rok je závislý na marihuaně, užívá ji denně 16 let. Momentálně na můj nátlak 2 měsíce abstinuje, podmínila jsem tím trvání našeho vztahu. Vím, že je to špatně, že byl měl přestat zejména kvůli sobě, což se mu bohužel nechce. Zajímá mě, jaký vnitřní přerod se musí v člověku odehrát, aby s tím přestal sám od sebe. Uvítám názory všech, kterým se to povedlo, čili dlouhodobě i krátkodobě abstinujících, ale i dlouhodobých stálých a každodenních uživatelů, jak ohledně zrdavotních problémů, tak ohledně přístupu k abstinenci. Všem děkuji. Ida

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
tato poradna nefunguje jako diskusní fórum, proto bohužel není možné, aby na Vás ostatní čtenáři - tedy i uživatelé - reagovali. Odpověď je vždy jen jedna, a to od někoho z týmu poradny. Máte pravdu, že abstinence vynucená nějakým vnějším ultimátem, nemívá velkou šanci. I když nějaká šance je vždy. Každý má svůj "bod obratu" jinde. Někomu stačí, že by od něj přítelkyně odešla, někoho přiměje ztráta přátel nebo práce, jinému třeba začne připadat kouření marihuany zbytečné s narozením dítěte apod. Každý příběh je trochu jiný. Dokud ale droga dává víc než bere, je dost těžké pro okolí toto změnit. Je pak na Vás, jestli je pro Vás přítelovo kouření marihuany opravdu velkou překážkou a jestli - v případě že by zrelapsoval - dostojíte své podmínce a vztah ukončíte. Použila jste poměrně silný kalibr, ze kterého lze těžko couvnout, aby se z dalších výhružek nestaly jen plané řeči.
Droga v životě člověka vždy zaujímá nějaké významné místo, něco mu dává, co jinde nemůže najít. Zkuste zjistit, co to je u Vašeho přítele a jstli by to mohl hledat někde jinde než v droze. Pak by byla šance, že bude najednou marihuana v jeho životě přebytečná.