nemoci
K.C.
když použiju nadobičko od někoho kdo má hepatitidu nebo HIV je stoprocentně jisté, že ji budu mít taky?Když ho vyvařim nebo pořadně protahnu 100% lihem můžou se ty viry zničit? Můžu dostat žloutenku jen ze špinavé jehly bez toho, aby se někdy dotkla někoho kdo jí má?(myslím ty přenosné krví)
děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, stoprocentně jisté, že se žkoutenkou či HIV nakazíte, není, pravděpodobnost je však vysoká. Mnohem vyšší, než když nádobíčko bude sterilizované, i když ani pak nelze nákazu zcela vyloučit. (Možnosti nákazy ovlivňuje mj. např. to, za jak dlouhou dobu byste nádobíčko použila nebo i to, v jaké fázi onemocnění by se dotyčný nacházel). V každém případě se nevyplatí riskovat, nestojí to za to. Potažmo, když existují programy, kde si můžete injekční náčiní bezplatně a anonymně vyměnit.
Pokud byste použila špinavou jehlu, která nikdy nepřišla do kontaktu s člověkem infikovaným hepatitidou B a C a ani nebyla v kontaktu s infikovaným prostředím, nakazit hepatitidou byste se neměl/a. Můžete se však nakazit např. různými bakteriálními onemocněními, které tedy věru také nejsou nic příjemného.
Když se podíváte na
http://starawww.drogovaporadna.cz/aktuality.php?start=54
níže na stránce naleznete článek z Lékařských listů s názvem "Infekce uživatelů drog". Myslím, že pro info stojí za přečtení.
Buďte na sebe opatrný/á a když už to musí být a chcete užívat intravenózně, minimalizujte alespoň rizika infekce. I bez nich jich totiž ještě zbyde dost.
Hodně štěstí.