dědičnost
pennyroyal tea
Dobrý den, chci se zeptat může být zavislost dědična? nebo naklonost k ní?Ptám se protože můj děda byl alkoholik, zemřel už před deseti lety, když mi bylo sedm nebo šest moc si ho nepamatuju, ale když tak jen jak byl opilý. Moc se o tom doma nebavime, upřimě o to ani nestojim.Ale než začal pít byl prý hodný otec rodiny.Ale já se ptám spíš proto, že můj otec(je to děduv syn)se střašně snadno opije, ne že by pil moc, pije jako ostatní, ale on je opilý a ostatní uplně v pořadku.Nepije ani často třeba jen na narozeninach nebo tak, ale když někam jde vim, že přijde opilí(nikdy není agresivní, ale naopak strašně milí jednou si k nám dokonce sedl a četl nám pohadku dokud jsme neusnuly).Mám strach, aby nedopadl stejně.No a ptam se na tu dědičnost proto, že někdy(tak poslední rok skoro pořad)pociťuju touhu po heroinu nikdy jsem ho nezkoušela ani nic jineho, no trochu trávy,ale vím jak učinkuje a to mě strašně láka.Viděla jsem film Katka nebo perniková věž,četla jsem \"my děti ze stanice zoo\" a všichni tvrdí, že je to odstrašujicí, ale mě to pak láka ještě víc.Teď si myslite, že jsem hodně hloupa, ale a vím jake devastující učiky to má a pravě proto po tom toužím.Až se k němu jednou dostanu bude po mě.Nevim proč, ale chtěla bych umřit někde na nějakem zachodě ze zapichnutou jehlou v paži - a dost mě to děsí.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dědičnost určitě hraje ve vzniku závislosti roli (někdy se uvádí až 50%). Je to ale jen dispozice, možnost jejího vzniku. Pak záleží na okolnostech a na osobnosti jednotlivce, jestli tomu volání podlehne. Pokud víte, že to máte v rodině, o to větší je důvod, proč si dát pozor.
Vypadá to, že jste heroinem a drogovým světem dost fascinovaná. Jestli opravdu nechcete skončit špatně, bylo by lepší se takovým filmům a knihám vyhnout a možná se na čas přestat zajímat o drogy úplně. Ve skutečnosti nejsou zdaleka tak zajímavé a fascinující, jak to na první pohlde vypadá. To ale zjistíte až časem a někdy je bohužel pozdě.