Podezření na drogy
Zdeněk Musil
Dobrý den. Přede 2 měsíci jsem vzal do azylu člověka, který se ocitl na ulici. Mám u něj podezření na drogy. Bydlím v Bílině (okres Teplice) a chtěl bych se zeptat na nějakou drogovou poradnu, do které bych s ním mohl zajít. Za odpověď předem děkuji. S pozdravem:
Zdeněk

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Zdeňku,
je od Vás moc hezké, že máte snahu pomáhat. Rozhodně byste, ale měl zvážit řádně své možnosti a předem si určil svou hranici, kam až v tomto případě je pro Vás snesitelné zajít.
Kontakt na zařízení, kam se můžete obrátit píši níže. Musím Vás také upozornit na skutečnost, že léčba drogové závislosti je u nás v ČR záležitostí zcela dobrovolnou, je založena především na spolupráci a motivaci dotyčné závislé osoby, takže zda-li Váš kamarád nebude s léčením souhlasit, bohužel Vy s tím nic nenaděláte.
Pokud by se rozhodl s léčením nesouhlasit, měl byste pak zvážit, jak dál s touto situací naložíte. V situacích jako je takto je bohužel největší pomocí právě nepomoci, ale chápu, že je toto pro blízké osoby uživatelů závislých osob zpravidla velmi těžké. Život s drogami je opravdu těžký a dost nepříjemností velmi záhy právě pociťují i ti, kteří jsou jim nejblíže. Pokud u Vás kamarád v tuto chvíli žije, jste to teď Vy.
Je moc hezké pomáhat, ale také musíte myslet na sebe a veškeré možné důsledky. Na uvedeném kontaktu můžete i Vy využít bezplatného, nezávazného a lze i anonymního poradenství a probrat vše, co k dané situaci potřebujete. V tuto chvíli se mi to jeví jako nejrozumější, co můžete - jak pro sebe, tak kamaráda udělat.
Kontaktní centrum WHITE LIGHT I., o.s.
Doubravská 122/5
Teplice
tel : 602 414 911, 417 530 788
kontaktní osoba : Bc. Michaela Nekolová
www.wl1.cz
Pokud budete mít další otázky, klidně se na nás můžete opět obrátit. Mějte se hezky a buďte opatrný. Vaše příjmení jsem záměrně smazala - naše poradna zachovává anonymitu.
S pozdravem Markéta K.