predavkovani koksem
kachna
dobry den,
drive jsem obcasne uzivala kokain ,parkrat do roka,a pred 3 mi roky (mela jsem jiny material v jizni americe),pila neco malo alkoholu a pote se mi udelalo hrozne spatne,buseni srdce,problemy s dychanim-nmohla jsem se poradne nadechnout,klepaly se mi koncetiny a nemohla jsem stat na nohou.trvalo to nekolik minut ,chtela jsem volat zachranku ale pak to preslo.vyvolalo to ve me paniku ze jsem se toho uz nikdy nedotkla.ale pote se parkrat objevili panicke ataky,ktere jiz presli ale take buseni srdce kdyz jsem sla z posilovny domu ,a stav podobny tomu co jsem zazila s koksem.nebyla to pp ale neco se srdcem a vydesilo me to.nyni si o predavkovani kokainem neco ctu ale zajimalo by me zda mi ten nekolika-minutovy stav buseni srdce mohl srdce poskodit,a druhy dotaz -mohlo to poskodit muj mozek ikdyz jsem byla v plnem vedomi?
existuje na to vysetreni?
dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že jde spíš o občasné - a snad čím dál vzácnější - návaly panické ataky, ze kterých teď už možná zbývá jen to bušení srdce. Je to jakýsi druh flash backu, bohužel dost nepříjemný. Je dobře, že už kokain neužíváte, být Vámi, vyvarovala bych se i všech halucinogenů. Dost často mají u lidí náchylných podobný efekt. Pokud byste si ale chtěla být jistá, je samozřejmě možnost nechat si změřit EKG, abyste měla jistotu, že je Vaše srdce zdravé. Vyšetření mozku existuje mnoho, ale bezdůvodně Vám ho asi nikdo neudělá. A pokud Vám to "normálně myslí" a cítíte se dobře, až na zmíněné okamžiky paniky, důvod k tomu není.