Problémový bratr
Alena
Dobrý den,
nevím jestli se obracím na správnou adresu, ale nevím kam jinam se obrátit. Mému bratrovi je 22 let a v posledních dvou letech to s ním jde s kopce. Hraje automaty, pije, kouří trávu a bůhví co ještě. Je těžké se s ním nějak domluvit, promluvit si. Neustále lže, prodal téměř všechny věci ze svého pokoje, např. elektroniku.. Prodal i to, co vzali rodiče na splátky. Ukradl doma zlato, babičce důchod a spousty dalších peněz všude dluží. Nevíme už, co s nm co s ním. Snažili jsme se mu už mnohokrát pomoct, zadlužili jsme se, abychom mu pomohli zaplatit dluhy. Ted nám více jak měsíc tvrdil, že pracuje, ale nakonec se ukázalo, že nás jen celou dobu balamutil.
Ráda bych zjistilla více o vašem poradenství a co v takovém případě dělat, jak mu pomoct se léčit.
Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodně je od Vás hezké, že máte snahu pomoci a také je rozumné se o této nesnadné problematice více informovat a podrobněji poradit.
Doporučila bych Vám osobní návštěvu nějakého odborného zařízení ( nabízí ve svých službách bezplatné poradenské služby rodinným příslušníkům ). V osobním kontaktu byste měla mnohem více prostoru dozvědět se vše potřebné a více konkrétněji probrat další vhodné kroky. Uviversální odpověď neexistuje, vždy se vychází z konkrétní situace.
Pokud nám napíšete, jaká města by pro Vás byla dobře dostupná, můžeme Vám vhodné zařízení v místě bydlište vyhledat a doporučit. Myslím, že je to v tuto chvíli jediné možné rozumné řešení.
Zatím se mějte hezky a napište.
S pozdravem M.K.