Odpověď pro paní Justinovou na dotaz č. 844997
Aromed
Dobrý den,
chtěl bych upřesnit dotaz, který se setkal s nepochopením.
Píšete:
\"pravdě řečeno úplně nechápu smysl odvykání od tabáku, tedy nikotinu v momentě, kdy dál chcete kouřit marihuanu\"
Pro mě to smysl dává. Tabák (nikotin) způsobuje silnou fyzickou závislost. Marihuana ne. Pro mě má velký význam, když místo dvou drog konzumuji jen jednu drogu, navíc tu, která člověka NENUTÍ do užívání, jako tomu je v případě tabáku.
Chtěl jsem se zeptat, zda existuje nějaká směs, kterou je možné tabák nahradit - třeba nějaká forma bylinné náhražky, kterou lze kouřit, nikoli to - jak vyabstinovat od tabáku pomocí náplastí.
Věřím, že pro terapeuta je možná těžké vzít v úvahu, že člověk chce dále užívat marihuanu a přesto se vzdát tabáku. Možná vás zmátlo to, že jsem tak fixován na způsob užívání drogy -tedy jointy. Mým záměrem bylo zachovat si způsob aplikace a přesto se zbavit šíleného diktátu tabáku, který marihuana postrádá.
Možná cítím z vaší odpovědi nepochopení - proč se zbavit tabáku, když kouřím marihuanu? Právě pro tu POTŘEBU. THC nediktuje, na THC je chuť. A chuť je možno o den dva odložit.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud Vám jde o to smíchat marihuanu do jointu s něčím jiným než s tabákem, na nic takového jsem bohužel nikde nenarazila. Napadá mě jedině malá vodní dýmka, která se vejde do ruky, je pohodlně přenosná a marihuana se do ní dává čistá. Jenže to zase nevyhovuje Vašemu požadavku zachovat si způsob aplikace, tedy jointy. Bylinné směsi jsou určeny také do vodních dýmek, ne do cigarety.
Máte pravdu, že tabák má, narozdíl od marihuany, velkou potenci vzniku fyzické závislosti. Ta ale není to jediné. Podstatná je i psychická závislost, a ta u marihuany rozhodně vzniknout může. Tedy i marihuana diktuje. Je jen na Vás si rozhodnout, jestli tohle je pro Vás přijatelný diktát...Ale máte pravdu, proč konzumovat dvě drogy, když by Vám vyhovovala jen jedna. Pak byste se bohužel asi musel vzdát příjemného rituálu s jointem a zkusit si udělat rituál teba z vodní dýmky.