Abtinence víc jak po roce..
Kdo ví
Dobrý večer, je to potřetí co píšu sem do poradny, je to už rok a tři měsíce co abstinuji a vychovávám ročního syna. Na vaší radu jsem zkoušela kontaktovat poradnu a následnou péče, ale neodvážila jsem se tam jít, jelikož si myslím, že to u mě už není na místě... Nejsem v žádném kontaktu s nikým z minulosti, nebydlím ani ve stejném městě a vím, že nikdy brát už nechci, ale mám problém se spánkem, neumím usínat, pořád mám před očima x situací nájezdů atd.... které se mi vybaví zničeho nic a o kterých jsem dlouho nevěděla, jako bych zapomněla v tu dobu, že se to stalo, nevím jestli mi rozumíte, ale jakoby se mi vracela paměť :-/. Sny o drogách už ani nepočítám... nevím jak můžu ten z....j perník úplně vymazat, nemyslet na něj? Připomínají mi ho jizvy na rukou.. Vím můžu si za to sama... Ale jestli to takto bude celý život tak to bude strašný.... je to boj s psychickou závislostí na celý život??

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
k Vaší abstinenci a zvládání péči o syna, mě nezbývá než-li Vám pogratulovat, to je vážně skvělé !
Nezdráhejte se zařízení s následnou péčí navštívit. Jsem přesvědčena, že by Vám zajisté kontakt pomohl. To, že jste v pořádku, držíte abstinenci, staráte se o syna a přerušila jste veškeré kontakty s drogovým světem je víc než dobré. Jak sama vydíte, jsou momenty, které jsou pro Vás těžké...Sny, vzpomínky jenž Vás provází by Vás zajisté tolik nesoužili, kdyby jste využila terapeutické podpory a postupně s touto podporou se snažila pracovat na zpracování některých etap svého života, zvlášť těch s drogami.
Léčba závislosti je poměrně složitým procesem a je opravdu mnohem snažší tímto nesnadným obdobím projít s odbornou pomocí. Opravdu se nemusíte obávat případné návštěvy, jsou lidé, kteří v doléčovaní po léčbě setrvají i třeba několik let. Samozřejmě, že s délkou trvání abstinence i kontakt se zařízením je v mnohem delších intervalech ( v počátku třeba 2x týdně, později 1x za měsíc, po té dle potřeby...).
K Vaší poslední otázce. Pokud se prokáže závislost, může to být boj na celý život ( jak jste sama napsala ). Ale ! Pokud je dotyčná závislá osoba dobře odléčena, může svou závislost ,,přerůst" = v tom smyslu, že ji dostane pod kontrolu a přesně ví, jaké momenty jsou rizikové, jak s některými situacemi zacházet, jak predcházet relapsům, jak se chránit, jak zpracovávat emoce...dnes je již dost lidí, kterým se to úspěšně podařilo. Vzpomínky a sny z Vašeho života sice úplně nezmizí, ale s délkou abstinence jsou mírnější, v mnohem menší intezitě a frekvenci.
Jestli máte od nás ještě kontakt, zkuste jej využít. Pokud ne, napište ještě jednou a uveďte město, velmi rádi Vám jej doporučíme znova.
Pocitem, že to již ,,není na míste" se nenechte zmást, pokud Vás bodou trápit sny atd. na místě to určitě bude. Mějte se hezky, ať se Vám i synovi daří ! A ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.