Prosim pomoc
xx
jiz cca pred 4 lety jsem zacala pravidelne uzivat alkohol na vecer. Potom obcas huleni a pak pervitin. Pervitin beru tak jednou za 14 dni, mesic, od te doby jsem vcelku nemela vic, jak 14 dni pauzu. Na zmirneni dojezdu jsem se logicky zhulovala, ale posledni dobou nemam zdroje, takze jsem to lecila alkoholem. Pozoruju a uz ne jen ja, ze piju denne, nejsem uplne opila, ale mam velkou toleranci, pak zas pervitin, rikam, si, ze uz nebudu pit. Je muj problem v pervitinu, nebo v alkoholu? Denne jsem schopna vypit i flasku rumu, kdyz mam volno, jinak vino, pivo... jestli na par dni vynecham, uvidim, jak na tom jsem, ovsem bojim se, pry se z nedostatku alkoholu muze dostat i stav, ktery bych nemusela prezit? Prosim poradte. Chci se jit co nejdriv poradit. Je mozne do anonymni AT poradny treba k Apolinari? A daj mi neco? Nejaky antabus, nebo tak neco? Nebo mozna prehanim a zvladnu to sama, jen se nehcci nekde zacit klepat... vic jak 2 dny bez alkoholu jsem za poslednich par let nemela, vzdy aspon panaka, pivo, nebo sklenku vina. Ale jak rikam, zvladnu toho mnohem vic... Diky. Jsem z Prahy.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že jste si vypěstovala kombinovanou závislost na alkoholu i pervitinu. Je možné řešit obojí najednou. Myslím, že je velmi dobrý nápad jít se poradit, třeba právě k Apolináři. Pracují tam s oběma typy závislosti, to by neměl být problém. POsoudí, jak jste na tom, co byste chtěla, co Vám mohou nabídnout a uděláte společně nějaký plán. Možná bude jeho součástí i antabus. Jestli máte už hodně silné abstinenční příznaky, raději nevyabstinovávejte sama doma, jednak se tím velmi vyčerpáte a dost možná se Vám to ani úplně nepodaří, protože nevydržíte, a jednak byste se opravdu mohla ohrozit na zdraví. Raději posuďte míru závislosti s odborníkem u Apolináře a poté udělejte plán na vyabstinování.
Držím Vám palce, ať se to podaří.