Pervitin
slůně
Zdravim, jak se chovat k človeku, který 2 roky bere nosem, aby zmírnil bolesti a byl funkční po těžkém úrazu s pocitem že už je na světě k ničemu ? Nemá kolem sebe partu,stará se o rodinu o své děti, ale má pocitem že bez toho to nedokáže? Pomoc z venku nechce tak to mi prosím neraďte, jde i o to co mám dělat JÁ? Jde pervitin něčím postupně nahrazovat, nebo je vhodná metoda postupného snižování, protože ihned přestat už máme za sebou, strašný .o( stavy.Ještě je nutné dodat, že si uvědomuje problém a chce skončit, ale zatím nechce pomoc z venku. A já mám strach aby až dojde k tomu, že ji potřebuje nebylo pozdě. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete, jaký máte k tomuto člověku vztah, ale předpokládám, že blízký. Pokud už si problém uvědomuje, něco už zkusil a ono to nefungovalo, ale zatím nedospěl do stadia, kdy byl ochotný nechat si pomoci od odborníka, nezbývá, než zkoušet znovu a znovu abstinovat sám. Pokud to nejde najednou, apk může zkusit postupně dávky snižovat. Pravděpodobnost, že to někam povede, je ale dost malá. Spíš se navíc - kromě všech dalších problémů, které ho k drogám vedou - bude ještě trápit tím, že je neúspěšný a nedovede přestat. Kdyby vyhledat odbornou pomoc, klidně jen ambulantní, byla by šance na úspěch o dost vyšší. Nahradit pervitin nelze ničím podobným, bez toho aby zase došlo k závislosti nebo potížím. Zdá se ale, že dotyčného vede k užívání hlavně velká nespokojenost a bolesti. Obojí je řešitelné i jinak, než pervitinem - psychoterapií, antidepresivy, léčbou chronické bolesti atd. Pak by snad neměl důvod brát pervitin.