Rozšířené zorničky
kiki
Dobrý den,
prosím Vás o odpověď na můj dotaz. Mám kamaráda u něhož jsem zjistila, že má nepřirozeně roztažené zornice- téměř přes celou duhovku, nikdy jsem neviděla nic podobného jinde než u očního při rozkapání oka. Svěřil se mi, že užívá psychofarmaka, patrně antipsychotika. Je možné, že jde o nežádoucí účinek? také jsem si všimla třesu rukou a jisté roztěkanosti. mám tak trošku o něj strach. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Některé léky mohou způsobit rozšíření zorniček. Pokud má kamarád psychické problémy a opravdu užívá léky předepsané psychiatrem, tak asi není potřeba se tím znepokojovat. Třes, roztěkanost i ty zorničky mohou patřit k nežádoucím účinkům. Nevím, jaké má kamarád potíže a proč užívá antipsychotika nebo jiné léky (stav, který popisujete, by se mohl také objevit při počátku užívání některých antidepresiv).
Nicméně jinou variantou může být, že kamarád užívá jiné látky (drogy se stimulačním účinkem, např. pervitin nebo kokain), které způsobují rozšíření zorniček také a určitě by k jejich užívání mohla patřit i roztěkanost a třes.
Vzhledem k tomu, že neznám k situaci žádné podrobnosti, nemohu to takto přes internet posoudit.