nechce se léčit
Míla Š.
Dobrý den,
ve čtvrtek se mi vací syn z týdeního uzavřeného detoxu z Bohnic, kam jsem ho nechala odvézt záchrankou. Odmítá léčbu a p.lékařce tvrdí, že to nepotřebuje. Vůbec nevím co mám dělat, rodina odmítá už mu pomáhat, protože nás mockrát zklamal a nikoho to nebaví ho řešit. Umí citově vydírat a pořád slibuje, že si najde práci, ale feťák ráno nevstane. Synovi je 25let a mám strach, že tím svím způsobem života se nedožije třicítky. Do Bohnic sem mu psala dopis, že mu pomohu, když zahájí léčbu a jak mě vše trápí. Bohužel vůbec na to neragoval a chce odejít. Je na pervitinu a pomalu strácí realný pohled na svět. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou a je založena na především na spolupráci dotyčné závislé osoby. Pokud Váš syn s návazností na detox nesouhlasí, bohužel s ohledem na plnoletost s tím Vy, moc nemůžete udělat, bohužel.
Nechala jste ho převést do Bohnic, proto předpokládám, že je Vám tedy Praha dostupná. Doporučila bych Vám osobní návštěvu poradny pro rodiče, kde se můžete poradit jak co nejvhodněji pokračovat dále, jak se synem komunikovat a jak ho třeba lépe motivovat k nějaké pozitivní změně. Níže uvedu kontakt na kolegyni, která se specializuje přímo na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog. Nebojte se kontaktu využít, veškeré služby jsou bezplatné, nezávazné. V osobním kontaktu máte mnohem více prostoru probrat vše potřebné a kokrétněji se poradit jak dál. Také tímto získáte podporu, kterou si zajisté zasloužíte.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739-268 527
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR )
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Tato poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části a je třeba se nejdříve objednat na první konzultaci.
Pokud budete mít další dotazy, můžete se na nás opět obrátit. Držíme palce ať vše dobře dopadne.
Mějte se hezky.
S pozdravem M.K.