andrea
Chtěla bych se zeptat, zda je v registru ilegálních drog zapsána i typicky jemenská droga \"kat\".Má prý halucinogenní účinky. Chtěla bych se zeptat, jak jí lze v těle( krvi, moči) prokázat, jak dlouho zůstanou v těle stopy této látky detekovatelné. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
africká droga kat, nebo také khat, je zapsána v úplném seznamú omamných látek, jejichž držení je - podle množství - buď přestupkem nebo trestným činem. U khatu je přelomovým množstvím konkrétně 80g čerstvých rostlin (listů). Nejde o hlaucinogen, ale spíše slabý stimulant. Jak dlouho zůstanou stopy této látky v těle nevím, podle toho, že jde o stimulant, tipovala bych kolem týdne. Do ale pochybuji, že by někoho v Čechách napadlo tuto látku v těle hledat, pokud by k ní něco jasně nevedlo. Celkem podrobné informace o této rostlině najdete v článku na http://www.lideazeme.cz/clanek/droga-ktera-si-podmanila-narody. Jen informace, že u nás není khat zákonec postihován už je zastaralá.