opiaty
Jen
asi dva roky , zpocatku malo a jen obcas a ted jiz prakticky denne uzivat sufentanil nasalne a obcas tramal, ktery pusobi delsi dobu a neprichazeji po nem tak casne obtize
Je mi 40, nikdy jsem nic podobneho nezazil. Nelibi se mi ocit zavislosti, opakovane jsem se pokousel abstinovat a vzdy jsem to vydrzel maximalne tyden, dva.
Asi budu muset odejit do jine prace, muzete mi poradit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zbavit se závislosti na opiátech je velmi těžké. Po týdnu už je pryč fyzická závislost (často ale přetrvává např. nespavost), zato psychická závislost se s plnou silou hlásí o slovo. Chápu, že Vám to není příjemné, to je dobře, je to hlavní předpoklad k tomu závislosti se zbavit. Nepíšete, co děláte za práci, ale pokud nějak souvisí s Vaším užívání opiátů, pak mi snad její změna mohla pomoci. Případně by Vám mohl pomoci také nějaký odborník, zabývající se závislostmi, nebo psychiatr, který Vám opiáty předepisuje - pokud je tedy máte oficiálně předepsané.