drogy
maminka
Dobrý den,prosím o radu ohledně mého 16.letého syna. Stýká se s partou vrstevníku /kamarádi z devítileté školy/. Až do letošního léta s ním nebyl žádný problém. Letos asi v září jsem si všimla že přišel domů s červenýma očima a měl roztažené zorničky. Asi po 14 dnech mi řekl že vyzkoušel marihuanu.Před týdnem přišel opět ale s intenzivnějším průběhem. červené oči ,hodně roztažené zorničky. řekl mi že nic nepil a nekouřil. Byl arogantní a trochu mimo realitu. Lhal, že pil pivo, ale nebylo z něj nic cítit. Vím, že kluci s kterými byl kouří a berou drogy./to jsem samozřejmě do té doby nevěděla/.Ale on je bere jako kamarády ze škole a důvěřuje jim. Ted jsem zjistila, žeubírá na váze a změnil jídelníček. Jsem objednaná k psychologovi ale až za měsí. Nevím jak se mám chovat /nechce se mnou o drogách mluvit/,jak s ním hovořit, Ráno jezdí do školy s jedním z nich. Prosím o radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že se staráte o to , co syn dělá, hned na začátku. Jak s dítětem v takové situaci mluvi je dost individuální. Když se s Vámi nechce o situaci bavit, je možné použít nějaký "protiútok". Tak aby poznal, že to není jen na něm, v jakém stavu bude chodit domů nebo jestli bude brát drogy. Jste za něj zodpovědná, bydlí u Vás, živíte ho atd. Proto je možné požadovat po něm nějaké změny, i když se mu třeba nebudou líbit. Např. to, že nebude chodit s touto partou ven, že bude jezdit jiným autobusem. Také můžete na situaci upozornit školu. Jsou to ale jen nápady na dálku, bylo by dobré probrat je s nějakým odborníkem osobně. Měsíc je dlouhá doba. Zkuste se obrátit na některou z neziskových ogranizací, které poskytují poradenství v oblasti závislostí. Tam by rozhodně neměla být tak dlouhá čekací doba. Pokud byste nevěděla, kde něco takového je, napište lokalitu, pošlu Vám blízké kontaky. Do té doby můžete hodně užitečných informací načerpat např. na serveru www.odrogach.cz v oddíle "pro rodiče". Rozhodně neodkládejte řešení celé situace, mohla by se brzy vyvinout šptaným směrem.