bakalářská práce
tery
Dobrý den, nevím, jestli se to na tyhle stránky hodí, ale zkusím to:-)
Píšu bakalářskou práci na téma:drogová závislost jako fenomén dnešní doby..a potřebovala bych nějaké informace, kde sehnat vývoj drogové závislosti do r.1989,r.1999 a současnost..pokud možno i statistiky a vůbec vývoj drog..Budu moc ráda,když mi sdělíte nějaké info o odborné literatuře atd. Předem moc děkuju

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Řadu informací najdete na webu www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti) a www.adiktologie.cz (Centrum adiktologie 1. lékařské fakulty UK). Na webu www.drogy-info.cz lze stáhnout bezplatně publikace, v nichž se dopátráte historie a vývoje drogové scény v ČR. V sekci Publikace naleznete výroční zprávy o stavu ve věcech drog v ČR, od r. 2001 po současnost, jednak různé výzkumné zprávy (včetně výzkumu o nových trendech na drogové scéně, celopopulační studie apod.) a jednak obsáhlou souhrnnou publikaci Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti. Mezioborový přístup. Praha 2003., která bude pro Vás asi nejcennější zdroj. Případně si můžete opatřit i nově vydanou Kalina, K.: Základy klinické adiktologie nebo (ta tedy už není ke stažení na webu, seženete v knihovně).
Na www.adiktologie.cz najdete (mimo řady jiných důležitých informací) v sekci Drogová politika např. Drogová politika v ČR od r. 1993 do 2003 - analýza vývoje.
Přeji hodně štěstí.