Jak dál?
Renata
Je mi 36 let, začala jsem pít zhruba před šesti lety, zjistila jsem, že když si dám večer pivo, že lépe spím, že když mám trému, kterou mimochodem trpím snad celý život,tak alkohol mi v tom opravdu hodně \"pomáhá\". Jenže, před 3 měsíci kvůli tomu ode mě odešel manžel a podal žádost o rozvod, jinak báječnej chlap. Prožívám teď nejtěžší období svého života a řeším to zase jen pivem. Straší mě výčitky, že jsem ho vyměnila za flašku, zničila jinak báječnou rodinu.......Momentálně jsem asi tak na 10 - 12 pivech denně. Myslíte si, že by mi mohla ještě pomoci ambulantní léčba, nebo už se mám nechat někam zavřít? I když se obávám,že kvůli mojí trémě nedokážu ani jedno......Moc děkuji za Vaši odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
ve snadné situaci rozhodně nejste. Každodenním pitím nic nezískáte, ba naopak, spíše ztratíte. Sama jste to již na svou kůži pocítila, manžel od Vás odešel a rozpadla se Vám rodina. Myslím, že je na čase si dát život dopořádku, nemyslíte ?
Tréma se dá řešit i jinými způsoby, než-li konzumací alkoholu, např.vhodnou terapeutickou podporou, intenzivní prací na sobě...a rozhodně to nemusí mít takto katastrofální dopad.
Doporučila bych Vám co nejdříve se spojit s nějakým odborníkem na závislosti a začít se léčit. Myslím, že by to zajisté i ocenil Váš muž, rodina...pokuste se zachránit vše, co se ještě zaschránit dá, především sama sebe. Zda-li by Vám postačila ambulantní léčba já takto přes internet bohužel nepoznám. K objektivímu posouzení je třeba osobní kontakt a pohovor. Napište mi odkud jste, jaká větší máte v dobré dostupnosti a já Vám doporučím vhodné odborné zařízení, kam se můžete obrátit o pomoc. Myslím, že je to jediné rozumné řešení, které v tuto chvíli máte.
Zatím se mějte hezky, držte se a ozvěte se.
S pozdravem M.K.