Co se to s ním děje?
didlina02
Dobrý den můj kamarád pravděpodobně lítal v drogách teď je v léčení ještě u něho přetrvávají abstineční příznaky podle všeho.Užívá antidepresiva byl na psichyatrii. Domnívám se že jel na PERVITINU,ale on to v každém případě nepřizná protože je mu to trapné a stydí se za to což jsem tak vytušila.Snažila jsem se mu pomoci s domácností a s dalšími fakty, které se odvíjejí v životě běžně, ale zdá se mi že se nezapojuje zpět do života, ani malinko a právě proto o něj začínám mít strach. Myslím si, že by vážně potřeboval odbornou pomoc, ale nevim jak mu sdělit důvod, proč pomoc potřebuje. Střídají se u něj šílené nálady. Nejdříve je v pohodě a pak dostane takový agresivní vztek, který přejde během 10 minut.Prakticky má veškeré příznaky po požívání drog, samozřejmě ne všechny, ale dost z nich. Získala jsem nějaké informace a rady z načtené literatury, ale v praxi i v životě to chodí jinak a stát při tomhle člověku je hodně těžké a potřebuje to notnou dávku sebezapírání a trpělivosti, když se mu chce opravdu pomoci, ikdyž si tyhle potíže způsobil sám. A teď se o něj starají rodiče, kteří nevedí o jeho diagnóze vůbec nic a ani si vůbec nedokážou představit, že by jejich syn bral drogy. Oboum rodičům je přez 70 let a jeho zdravotní stav těžce nesou, ale mají ho rádi tak se mu podřizují, ikdyž se k nim chová někdy moc škaredě. Poslední a hlavní otázka je chtěla bych pomoci kamarádovi, aby se vrátil zpátky do života a užíval si ho jako ostatní a dále pomoci jeho rodičům, které mám ráda a taky poněvadž jsou nemocni a starší tak by jim to mohlo moc ublížit jsou to moc báječní lidé a mám je moc ráda.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je od Vás moc hezké, že chcete kamarádovi, potažmo jeho rodičům pomoc. Toto nejsou lehké situace. Zda-li Váš kamarád opravdu bral pervitin a teď se z něho pokouší dostat ( sama jste uvedla, že si nejste zase až tak jistá ), bylo by asi nejvhodnější, kdyby jste osobně navštívila - buď poradnu pro blízké osoby uživatelů nebo některé z Kontaktních center pro drogově závislé ( bývají ve všech větších městech ). S ohledem na složitost celé situace budete mít v osobním kontaktu více prostoru probrat vše potřebné a zkonzultovat možnosti, které by kamarád případně měl.
Napište ještě jednou a uveďtě jaká města by pro Vás připadala v úvahu a já Vám konkrétní zařízení vyhledám a doporučím. Nemusíte se ničeho obávat, poradenství je bezplatné, nezávazné a může být i anonymní.
Zatím se mějte hezky a napište.
S pozdravem M.K.