abstinencni priznaky 3
Emily
Dobry den,
mnohokrat dekuji za Vasi snahu pomoct. Jsem Vam opravdu vdecna. Snazim se byt v kontaktu s dcerou, ale ona ma ty svoje absence , kdy breci, krici..rika, ze se neni schopna hybat a ze se to neda vydrzet. Rika , ze neni schopna prijmat potravu , ze uz zase nekolik dnu nejedla a ze neni schopna ani spat. Jeji zornicky jsou extremne rozsirene. Jedine co ji pomaha je alkohol..nechapu, jist nemuze a pit ano...
Neziju v Cechach, jsem v North Caroline a vratit se domu je zatim nemozne. Mam tady praci, ale platim dluhy za ex manzela a dceru ,protoze vsechny ucty jsou na moje jmeno. Prisla jsem o domov a snazim se zpet postavit na vlastni nohy. Pokud prestanu platit , nemam sanci.V Cechach nemam nic.Moc mi zalezi na tom , aby dcera byla v poradku, hrozne to boli videt, jak ta krasna holka se zene do zahuby. Ani nevite ,jak jsem byla rada, ze sama se rozhodla prestat. Ty posledni 4 roky byli hrozne, vznikly mezi nami propasti, ktere hrozne boli..ale to znate...
Moc dekuji za Vasi pomoc
Emily

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Dostala jsem konečně odpověď, přeposílám ne příliš utěšný e-mail od amerického kolegy, jehož jsme se dotazovali na možnosti léčby v USA. Doufám, že nevadí, že to posílám v AJ v podobě, v jaké jsem to dostala, samozřejmě není problém přeložit, ale počítám, že to pro Vás nebude problém. Kdyby něco, tak znovu napište a já to pošlu přeložené.
Je mi líto, že jste v tak obtížné situaci. Nechci Vás navíc zbytečně zatěžovat, ale obávám se, že dceřin stav není způsoben jen abstinencí od opiátů a nadužíváním alkoholu. Nepřipadá má pravděpodobné, že by po několika týdnech abstinence byly mezi příznaky běžné rozšířené zornice, nechuť k jídlu... napadá mě, zda neužívá nějaké jiné léky nebo drogy se stimulačním účinkem (k těm takové účinky patří). Ale mohu se samozřejmě mýlit a nechci soudit nic takto přes internet. Každopádně je zjevné, že dcera potřebuje pomoct, ať je situace jakákoliv.  Z níže uvedeného e-mailu vyplývá, že jednou z mála dostupných variant jsou NA (Narcotics Anonymous), našla jsem odkaz na podrobnější informace (www.NA.org) a kontakty včetně jednotlivých regionů na Floridě.
Obávám se, že víc asi pro Vás v tuto chvíli udělat nemohu. Samozřejmě budu ráda, když napíšete, jak jste dopadly s hledáním léčby a jak to s dcerou pokračuje. Přeji hodně sil.
"Drug treatment services here are all over the place, depending on where you
are. For the most part there are very limited public offerings. To get into
the existing programs you either have to have money, insurance, or know
someone. There are some free services, but they tend to be overprescribed
and underfunded. South Florida is now famous because of the "pill mills"
that are selling Oxycontin and many other psychoactive pills to all comers.
The most common free service is provided by voluntary self-help
organizations like NA (narcotics anonymous), which is based on the 12 step
models of AA. They do not provide any residential facilities though.
The mother should contact the local authorities to find out what is
available in Boca. The health authorities would be able to tell her of any
free local services. She will have to spend some time on the phone in order
to discover if there are accessible services, and if so what the conditions
for admission are. My best guess is that this is not going to be a very
satisfactory inquiry though. We do not have many public detox programs and
where they are available, they are overbooked and feature long waiting
lists."