Závislost na Marihuaně
zanetin
Dobrý den, mám doma manžela je silně závislý na Marihuaně, po Novém roce by chtěl nastoupit léčbu, máme pětiletého syna, stav mého mažela se zhoršuje, je nervózní, vyčerpaný, cholerický, napadá mě a je nešťastný, denně vykouří rituálně večer až čtyři jointy, chtěla bych poradit kam a na koho se obrátit aby načerpal sil aby si odpočal a naučil se žít bez trávy a s rodinou, děkuji za pomoc, a přji pěkný den.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pokud to váš manžel myslí s léčbou vážně, měl by se na odbornou pomoc obrátit neprodleně a ne to plánovat až někdy po novém roce. Takhle mi přijde, že to s jeho motivací nebude až tak přesvědčivé. Každopádně, pokud dáte vědět region, doporučíme vašemu manželovi zařízení, kam se bude moci obrátit a poradit se, jaký typ léčby by mu vyhovoval a byl pro něj vhodný, případně mu ji tam i pomohou zprostředkovat.
V případě, že by si to manžel s tou léčbou rozmyslel, odbornou pomoc by odmítal a jeho chování k vám by se nelepšilo, mohl by vám možná pomoci osobní kontakt s terapeutem, který se zabývá poradenstvím pro rodinné příslušníky závislých. Určitě by vám to pomohlo zorientovat se v situaci, zvážit, co dál, a navíc byste získala potřebnou oporu do budoucna.
Zatím se opatrujte a pokuste se více než na manželovo kouření marihuany soustředit na syna a svůj vlastní život a to, abyste byli spokojení.