potřebuji pomoc
hope
Dobrý den, prosím o kontakt na DETOX v okolí Plzně, popř. Karlových Varů.Chtěla bych pomoci dceři,nežije se mnou,od 12 let žije s otcem.V třeťáku ji vyhodili ze školy za absence.Po rozchodu s přítelem se toulá.Bere pervitin, cca 3 roky.zřejmě šňupe.Z posledního našeho setkání mi došlo,že její problém je stále horší.Z aktraktivní holky je zanedbaná,odrbaná, poďobaná, našedlá troska. Je ji 19 let.Pro případ, že by sama uznala svou závislost a chtěla se léčit a začít detoxem, chceme jí pomoci. Já, její mladší sestra, a všichni kdo jí mají rádi.Bojíme se o ní,trápíme se. Situace je však taková, že bydlení a servis jí nabídnout nemůžeme.Její sestřička si myslí, že pro ni nic neděláme.Je jí 17, ale neumí pochopit, že nechat ji u nás bydlet, není řešení.
Navíc v minulosti při každé návštěvě něco ukradla..Není s ní rozumná řeč. Vždycky se zjeví, nebo zavolá,cca jednou za měsíc, ale je sjetá.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dano,
Vaše pocity jsou naprosto pochopitelné. Je to rozhodně těžká situace a Vy máte obrovský náhled, což velmi pozitivně hodnotím, ne všichni rodiče jsou tohoto schopni.
Níže uvádím kontakt na detoxifikační jednotku v Plzni, také na K-centrum. Problém je v tom, že pokud dcera nebude s léčbou souhlasit, moc možností pak nemáte. Léčba závislostí je záležitostí dobrovolnou a je založena především na motivaci a spolupráci závislé osoby. Jak jste sama zdravě uvedla - vše záleží především na ní. Kontaktu na K-centrum můžete využít především pro sebe, k-centrum nabízí mimo jiné ve svých službách i poradenské služby rodinným příslušníkům. Můžete jich bez obav bezplatně, nezávazně a lze i anonymně využít. Nejenom, že se dozvíte chybějící informace, také se více konkrétněji můžete poradit o dalších vhodných krocích. Tím také získáte podporu, což ve Vašem případě rozhodně není k zahození ( s ohledem na srytou poznámku ).
Psychiatrická klinika FN Plzeň - detoxifiakce
Alej Svobody 80
Plzeň
tel : 377 103 131
MUDr. Veronika Kulovaná
www.fnplzen.cz
Kontaktní centrum - centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s.
Havířská 11
Plzeň
tel : 377 421 374
Mgr. Dagmar Špillerová
www.cppt.cz
P.S. zkuste kontaktů využít, přeji Vám hodně sil, pokud budete mít chuť, můžete napsat jak to s dcerou vypadá. Držte se !
S pozdravem Markéta Kordová