pervitin a zdraví
tazatel
Dobrý den, mám dvě otázky:
1. jaké může mít dlouhodobější užívání (cca 1rok, několikrát týdně, nenitrožilně) následky na psychické kondici (nemyslím hned paranoiu nebo psychozu)
2. jaké dopady má pervitin na fyzické zdraví, zajmá mě hlavně míra poškození jednotlivých orgánů, jestli je možná úplná regenerace a její délka a prokazatelnost látky v organismu při závažnější operaci pohybového ústrojí.
Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
následky častého a dlouhodobého užívání pervitinu máte přehledně vypsány v oddíle o drogách. Z nejdůležitějších psychických potíží bych podtrhla změnu osobnosti, obvykle směrem k agresivitě, lhaní, úzkostem atd. Záleží na původní osobnosti. Dále hlavně rozpad sociálních vztahů nebo jejich trvalé narušení. To se většinou zcela zapomenout nedá. Co se týče fyzických následků, nejdůležitější bývá onemocnění jater, případně infekční nemoci, jako je žloutenka typu B a C, zkažené zuby, zničené žíly, pokud užíváte nitrožilně ad. Také je to velmi individuální. Úplná regenerace trvá i roky, v případě postižení jater není nikdy stav jako dřív.
Pervitin je v těle rozpoznatelný 1-2 týdny po posledním užití.