Absces
Káťa
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat na nějaké informace při léčbě abscesu. Na stehně mám absces hluboký 7cm a široký možná 0,5 cm. Pořád mne to hnisá a chirurg to hnisání jaksi nedokáže zastavit už týden. Mezi tim mám ten absces čím dál hlubší, před týdnem to bylo jen 4 cm a ted po týdnu to mám hluboký už 7 cm. Dostala jsem antibiotika Curam. Každý druhý den s tim chodím na převazy na kontrolu, kde mne tu díru celou s pinzetou rozrýpou a pak vypláchnou Prontosanem,+ drain. Bojím se toho že je to čím dál hlubší a pořád to hnisá, a nejsu si scela jistá jestli je léčba scela v pořádku, jestli by možná nebylo lepší jít třeba do nemocnice, nebo alespoň chodit na převazy každý den. Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Někdy neznamená více lépe. Myslím to s těmi převazy. Chirurgové obvykle vědí co dělají. :-) Teda, pokud se to táká skalpelu a řezání. Jedno staré latinské přísloví praví - Kde je his, tam řízni. :-)
Ale k tomu co se vám děje - ono záleží na té bakterii. Pokud je dosti "virulentní" tak jí může být zahubit fakt potíž. A všechno to chvíli trvá, než ATB zaberou, než, ... Fakt počítejte s tím, že se to může protáhnout. Buďte ráda, že to není před 100 lety. To už byste byla bez nohy. Dotazy na hospitalizaci položte chirurgovi. Pokud si není jistý, jestli je to ambulantně ke zvládnutí,
P.s. Ví chirurg že berete a ev. jestli berete injekčně? Ono to může mít různé konsekvence, které mohou být při léčbě důležité. Tuplem, jestli berete i v průběhu léčby.