Dobrá
Rejka
Prosím, mohli byste mi napsat, asi bych to mohla vyčíst i ze stránek Vaší poradny, ale přesto se raději ptám: kdo by mému příteli mohl anonymně předepsat antidepresiva, jenž podle Vašich slov, můžou vyrovnat touhu po Pervitinu? Jsme z Prahy. Přítel tvrdí, že antidepresiva jsou mnohdy větší s****a, než droga samotná, ale já mu nevěřím, doufám, že je nějaká garance, že jedna závislost nevystřídá druhou, že přítel nebude nějak mimo po antidepresivech, jak tvrdí, já vím houby, nemám s tím zkušenosti.
Ale že tyto látky opravdu pomůžou a nevypnou ho v práci? Má dost náročnou práci, která vyžaduje jistou dávku pozornosti...děkuji za radu, pakliže jste schopni garantovat toto, přítel do toho jde....děkuji za odpověď, kam se můžem obrátit.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
antidepresiva může předepsat lékař-psychiatr, některá také praktický lékař. Žádný z nich je však nepředepíše anonymně. To prostě nejde.
Navíc léčbu antidepresivy je vhodné doplnit i psychoterapeutickou podporou. Nevím, jaká antidepresiva konkrétně máte na mysli, ale většina moderních antidepresiv má minimální návykový potenciál a nemá takové vedlejší účinky, které by znemožňovaly dotyčnému normálně fungovat v běžném životě. To se obávám, že vašemu příteli může přivodit spíše ten pervitin.
Pokud má váš přítel zájem svůj problém s pervitinem řešit a případně s lékařem zkonzultovat vhodnou podpůrnou medikaci, doporučuji, aby se obrátil na CADAS - specializované ambulantní služby, které poskytují psychiatrickou léčebnou péči uživatelům nelegálních drog.
Adresa:
CADAS
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Fax: +420 266 315 306
Email: cadas@sananim.cz
PS: Je dobré si nejprve zavolat a na konzultaci se objednat.