moj priatel berie pervitin
megan
dobry den ja uz som sa vas pytala ciked moj priatel berie pervitin 2krat 3krat dene alebo len raz za tyzden,comu moc neverim tak je zavysli.dostala som odpoved ze je.ale teraz neviem ako dalej chodime a zijeme spolu vyse 4a pol roka.ked sme spolu zacali tak sa mi zdoveril ze berie pervitin dost casto vyse roka mozno aj dva preto prisiel na slovensko aby sa toho viac menej zbavyl teda asi som si to len ja myslela ale aj tak nemal zabrany precestovat 500kylometrov do ciech aby si ten pervitin zohnal,lenze naposledy ked tam bol asi moc prebral aked dosiel domov vypadal hrozne jak v tvari tak na tele a zvracal to mi povedal a ostatne co si priviezol tak splachol a ze stym konci lebo ze uz mu je ztoho len zlea ja som bola ta naivka co mu uverila.mozno aj nejaku chvilu to nebral ale som sa nechtiac dozvedela z jeho tele.ked som si precitala sms.najrv som si myslela ze ma podvadza lebo uz to raz urobil ale ma ubespecil ze uz by mi to nikdy neurobil ale ze len tak zcasu nacas berie pervitin co bola loz lebo som sa skontaktovala stou dilerkou co mi on povedal aby som zavolala a opytala sa jej ako to bolo,a ona mi povedala ze uz to berie vyse rok a pol a 2ci3krat do tizdna a ze ju kontaktuje stale on a okrem toho vedela aj o nasom vstahu viac ako ja a este povedala ze on natom nieje zavisli a ze to berie ako dopink no uznajte sami.samozrejme on to vsetko poprel a ze ona sprosto klame a ze ci si viem predstavit co kupa 2 3 krat tyzdene obnasa to by mi domou nedoniesol ziadne peniaze. proste brani si pervitin zubami nechtami a ja tomu nerozumiem,ale naz vstach na zaklade toho krachuje,on odomna chce nepovedal mi to priamo aby som mu to raz zacas dovolila to brat ale kolko je to raz zacas ja mu uz neverim lebo hrozne klame proste co veta to loz a koli comu koli hnusnej chemikalii! takze teras sa koli tomu nerozpravame uz 5 dni a ked sa mu to snazim vysvetlit ze vstahy nefunguju na pervitine a na klamstve a uz som to skusala vseliak ale on namna stale len krici nadava no uznajte cech a nadava,skratka ja uz som vkoncoch a neviem co uz mam robit ako mu mam vysvetlit aby stym prestal ale ze sa mu nic nestane a ja tomu nerozumiem a to co som otom citala na internete je hlupos.proste jednim slovom strasne.a toto vsetko je len preto aby to nemusel prestat brat.ale ja viem ze ked stym neprestane tak to bude len horsie.keby som ho nemala rada tak uz ho davno vyhodim zdomu a toto je fakt nadlhe lakte lebo je hrozne tvrdohlavy.prosim vas poradili by ste mi ako dalej postupovat lebo ja uz som vkoncoch a toto je uz aj premna na psichyatra a neustaleho sa trapenia a slz co bude dalej.a on stale klame a klame.vopred vam dakujem za porozumenie a odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď. Myslím, že odpověď na svůj dotaz vlastně sama víte, stačí, když si po sobě přečtete vše, co jste napsala... Píšete, že přítel pervitin bral už předtím, než jste se seznámili, bere ho stále, i když se Vás snaží přesvědčit, že nebere nebo že bere málo. Pokud bere takto dlouhodobě a poměrně intenzivně, tak se jistě o závislosti mluvit dá. Lže Vám, křičí na Vás, Vy se pouze trápíte, sama píšete, že Váš vztah krachuje, že jste v koncích a že už byste ho dávno vyhodila z domu, kdybyste ho neměla ráda... Tak se ptám já Vás - co Vás nutí k tomu udržovat vztah, který je pro Vás zjevně utrpením? Co pro Vás znamená, že ho máte ráda a že vztah s ním Vám stojí za všechny ty slzy, o kterých píšete? Co Vám vlastně brání vztah ukončit? Píšete, že pokud přítel nepřestane brát, tak že to bude ještě horší, a to máte jistě pravdu. On ale zjevně přestat brát nechce.
Vím, že je to pro Vás moc těžká situace, že byste mu chtěla pomoci, že se tím nesmírně trápíte... ale pokud nebude vůle ze strany partnera s tím něco dělat, tak je všechno Vaše úsilí zbytečné a k ničemu nepovede. V podstatě máte na výběr dvě možnosti, buď vztah ukončit, od partnera se odpoutat a vybudovat si znovu vlastní život nebo ve vztahu setrvat a setrvat i v tom utrpení, které prožíváte a které se patrně bude zhoršovat. Vím, že rozhodnutí přesto není tak jednoduché, že Vás s přítelem spojuje čas, který jste spolu prožili, i to úsilí, které jste do vztahu investovala, aby se partnerovo chování změnilo... Napadá mě, jestli by nebylo od věci se o tom poradit s někým z odborníků, probrat to, jak se v tom cítíte, jak se vztahem naložit dál... Snad bychom byli schopní Vám najít nějaké kontakty i na Slovensku.
Tak to zvažte. A držím palce. Kdyby bylo potřeba, znovu napište, pokusím se odpovědět v kratší lhůtě než na tento dotaz.