pomoc vztahující se ke studiu
romana
Dobrý den, mým tématem k bakalářské práci jsou \"Návykové látky v těhotenství\". Hledám poradnu, psychologa, zkrátka někoho s kým bych mohla tento problém konzultovat a zároveň někoho kdo by mě současně do této problematiky nějak zasvětil. Existuje literatura, internetové stránky, ale přece jenom v reálu je to možná trochu jiné.
Prosím ozvěte se mě někdo z Hradce Králové a okolí ev. Náchod a okolí.
Děkuji moc a těším se na spolupráci
s pozdravem Romana B.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Asi by bylo nejlepší se obrátit na zařízení, která pracují přímo s uživateli drog (či dalších návykových látek) a zkonzultovat, jaké mají s problematikou užívání drog v těhotenství zkušenosti, jak s klientkami, kterých se to týká, pracují, s jakými odbornými lékařskými zařízeními spolupracují... Případně se můžete obrátit na gynekology-porodníky v regionu a zeptat se, jaké s tím mají zkušenosti.
V Praze se tímto zabývá MUDr. Binder a MUDr. Vavřinková z FN Motol (mimo jiné autoři knihy o návykových látkách v těhotenství). Dále se v Praze těhotným a matkám s dětmi přímo věnují v Denním stacionáři o. s. SANANIM (www.sananim.cz) a v Centru pro rodinu o. p. s. DROP IN (www.dropin.cz), obojí v rámci ambulantní léčby. Jedinou terapeutickou komunitou, která přijímá těhotné a matky s malými dětmi do léčby, je TK Karlov o. s. SANANIM (www.sananim.cz). Můžete tato zařízení kontaktovat třeba telefonicky nebo mailem a zeptat se, co Vás bude zajímat.
V Hradci Králové se závislými pracují v o. s. LAXUS (více info na www.laxus.cz), tam by Vám mohli řici podrobnosti o této problematice a také případně odkázat na odborné lékaře. .
Počítám, že odkazy na odbornou literaturu máte, ale kdyby bylo potřeba, tak se můžete podívat na www.drogy-info.cz do sekce Publikace (najdete tam např. bulletin Zaostřeno na drogy z r. 2007, který je zaměřený na drogy a těhotenství a také knihu Drogy a drogové závislosti - mezioborový přístup, kde najdete mimo jiné kapitoly o gender otázkách a drogové problematice, vše bezplatně ke stažení).