prosim o pomoc
maci
Jsem zoufala matka,prosim o radu jak pomoci svemu synovi,ktery je drogove zavisly.Prosim o doporuceni lecebny pro drogove zavisle.Delsi pobyt.Je uz na tom velice spatne.Nemuzu se divat na to,jak mi vlastni syn skoro uz umira pred ocima.Prosim!Poradte mi,co mam delat?!Jak mu pomoci...Maci

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve velmi obtížné situaci a že byste ráda syna dostala do léčby. Bohužel bez znalosti bližších informací o synově situaci Vám nemůžu doporučit konkrétní zařízení. Potřebovala bych vědět, kolik je synovi let, jaké drogy a jak dlouho bere, zda je bere injekčně, zda má nějaké vážné sociální, právní, zdravotní problémy, které se pojí s užíváním drog... Také nevím, jak se k problému staví syn, zda jste o tom s ním již mluvila, zda by byl ochoten do léčby nastoupit...
Obecně by byla asi vhodná léčba v některé z terapeutických komunit, pokud by to měl být delší pobyt. Základní informace o tom, co jsou terapeutické komunity, se můžete dočíst na našem webu pod kolonkou pomoc a léčba. V každém regionu v ČR také fungují tzv. kontaktní centra pro uživatele drog, kde nabízejí služby od výměny injekčních stříkaček a zdravotní ošetření pro závislé na drogách, tak také poradenství a pomoc se zrpostředkováním léčby a také poradenství pro rodiče a blízké uživatelů drog. Myslím, že nejlepší variantou by bylo se zajít poradit do takového centra. To by měl udělat ovšem syn, Vy za něj nástup do léčby vyřídit nemůžete, to musí on sám, pokud je plnoletý. Vy ho můžete doprovodit, podpořit ho. Pokud by syn pomoc odmítal, můžete využít poradenství pro rodinné příslušníky v kontaktním centru nebo v jiném specializovaném zařízením Vy sama a získat potřebné informace a podporu.
Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaké konkrétní zařízení doporučit.
Zatím držím palce.