Infekce
anekdota
Dobrý den, chci se zeptat, jestli jste se setkali ve své praxi s případem, kdy by člověk téměř dvacet let užívající nitrožilně drogy neměl žádnou infekční chorobu...? Mě se to zdá dost nepravděpodobné...Přítel mě vytrvale přesvědčoval o opaku a na testy jsem ho nedostala. Já sama jsem se chránila a zůstávám zdravá, nicméně kvůli němu bych ráda znala statistickou pravděpodobnost. Díky za rychlou odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
ptáte se, jaká je statistická pravděpodobnost, že se člověk během 20 let injekčního užívání drog ne/nakazí infekční chorobou. Počítám, že tím máte na mysli zejm. virus HIV, VHC a VHB. Bohužel Vás zklamu, nevím o žádném výzkumu, který by byl schopen na Vaši otázku odpovědět. Jeden z podrobnějších relativně aktuálních rozborů můžete najít na následující stránce: http://ar2006.emcdda.europa.eu/cs/page011-cs.html. Výskyty různých nemocí se v různých zemí liší, navíc vypovídají pouze o tom, jak to bylo x let zpátky u těch uživatelů, kteří se nechali otestovat.
Vás přítel do této skupiny testovaných zatím nepatří. A bohužel ani fakt, že Vy jste v pořádku, neznamená, že je i Váš přítel.
Vaši otázku tedy nedokážu odpovědět.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.