pervitin
jano
Dobrý den, dnes jsem se dozvěděla, že můj přítel je přibližně rok na pervitinu a to každodenně, šňupe ho. předtím několik let byl na marihuaně, s tou prý údajně před půl rokem přestal. Nyní chce přestat i s pervitinem, chce to zvládnout sám. Je to možné? Jaké jsou abstinenční příznaky, co mne čeká, pokud s ním zůstanu? A za jak dlouho se může říct, že je naprosto čistý a už venku z možné opakované závislosti? Mám ho velice ráda,nechci o ně přijít ale na druhou stranu musím myslet i sama na sebe a svůj život.Děkuji za odpověď. Jano.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je rozumné, že máte potřebu si obstarat infomace. Také víte, že byste měla nejen pomoc, ale  především myslet i na sebe, to občas ti co pomáhají zapomínaji...
K Vaší skryté poznámce : níže Vám napíši kontakt. Měla byste mít na zřeteli, že pokud by konzumace přítele i nadále trvala a on ji nehodlal řešit, stálo by za úvahu, zda tento vztah, je pro Vás ( jako pro matku s dětmi ) únosný. Rozhodně byste měla trvat na tom, aby se léčil.
Co se týče pervitinu, ten je v organismu prokazatelný v rozmezí 3 - 21 dní. Netuším do jaké míry je přítelova závislost rozvinutá a jak dlouho v tuto chvíli je čistý. Abstinenčních příznaků se obávat nemusíte co se týče fyzických projevů. Pervitin je stimulační látka, tudíž organismus je zcela nepřirozeně udržován v nadměrné aktivitě bez potřeby spánku. Je celkem běžné, že pokud se droga vysadí, přichází následně značná únava, až vyčerpanost ( důsledek umělé stimulace ). Až se tělo vypořádá s únavou, mohou v rámci vysazení drogy být značné rozlady v náladách, podrážděnost, nervozita, úzkost...pervitin je látkou na kterou vzniká psychická závislost, takže se sice nemusíte děsit z abstinenčního syndromu jako např.u heroinu či jiných látek opiátového typu, ale touha po droze může být tak silná, že ji dotyčná osoba nemusí zvládnout. S odbornou pomocí je vždy mnohem snadnější celým tímto procesem projít. Také je vhodné nejen konkrétní drogu vysadit, ale i terapeuticky pracovat na tom, aby závislá osoba svou závislost dostala pod kontrolu, v tom smyslu, aby byla schopna udržet abstinenci trvale. V tomto ohledu bývá mnohem větší úspěšnost s vyhledáním odborné pomoci. Zvládnout závislost není snadné, ale není to nemožné. Je to, ale vždy ,,běh na dlouhou trať"...
Uvádím kontakt na poradnu, na kterou se můžete obrátit Vy a více podrobněji Vaši situaci probrat. Pokud Vám není dostupná Praha, napište ještě jednou a uveďte města, která by připadala v úvahu.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739-268 527
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
web : www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR )
Tato poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy - v její zadní části. Je třeba se nejdříve telefonicky dohodnout na první konzultaci, veškeré služby jsou bezplatné.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, opět se na nás můžete obrátit.
S pozdravem M.K.